طرح سوالات اقتصادی از روحانی کلید خورد

محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29تیر) در جلسه علنی و در تذکری اظهار داشت: طبق قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس اگر یک چهارم نمایندگان درباره موضوعی از رئیس‌جمهور سؤال کنند هیأت رئیسه موظف به بررسی این موضوع و طرح در مجلس است.

اخبار سیاسی- وی افزود: ‌هفته گذشته 195 نفر از نمایندگان مجلس 5 سؤال اساسی را در حوزه مسائل اقتصادی به ویژه بالا رفتن قیمت دلار که امروز به 25 هزار تومان رسیده و همچنین بالا رفتن قیمت طلا و افزایش کالاهای اساسی از رئیس‌جمهور پرسیده‌اند.

نماینده اراک در مجلس تصریح کرد: این 5 سؤال بر اساس قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس مطرح شده است. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: امروز 13 دستور کار است که 12 دستور مربوط به رای‌گیری و باید هم مطرح شود. این در حالی است که یکی از کارهای امروز مجلس می‌تواند درخواست سؤال از رئیس‌جمهور باشد. 

آصفری گفت: قرار است ما مجلسی انقلابی باشیم و نسبت به ناکارآمدی دولتمردان در حوزه اقتصادی، گرانی، دلار، طلا و کالای اساسی رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد.

وی افزود:‌ در دو ماه اخیر هیأت رئیسه مجلس طبق آئین‌نامه عمل کرده و به همین دلیل از هیأت رئیسه می‌خواهم سؤال از رئیس‌جمهور را در دستور کار قرار دهد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر آصفری تصریح کرد: قطعا ما بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس رفتار خواهیم کرد همان طور که امروز دستور کار مجلس مشخص است و باید بر اساس این دستور کار امور دنبال شود.