ظریف: منطقه ما نیاز به آرامش دارد/ فواد حسین: عراق به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است

 «فواد حسین» وزیر خارجه عراق پس از گفت‌وگو با « محمد جواد ظریف » وزیر خارجه کشورمان، با او در یک کنفرانس خبری مشترک در جمع خبرنگاران حاضر شد.

اخبار سیاسیظریف وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک گفت: روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته است، برای ما عراق پر صلح و آرامش و روابط سازنده با همه همسایگان همراه با قدرت و آرامش و ثبات مهم است.

او تصرح کرد: بسیار خوشحالیم که در کنار هم ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت یعنی تروریسم را شکست داده‌ایم.

وزیر خارجه با بیان اینکه امکانات اقتصادی دو کشور می‌تواند برای پیشرفت یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد اظهار کرد: توافقات دیگری در سفر رئیس جمهور ایران به عراق حاصل شد که این توافقات که به نفع مردم منطقه است چه در حوزه کشتیرانی و چه در حوزه ریلی و همکاری‌های علمی و تبادل گردشگر و زائران دو کشور.

ظریف گفت: لازم است در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، منطقه ما نیاز به آرامش دارد. اقدام تروریستی در به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خسارت بزرگی برای مقابله با تروریسم بود، برای ما مهم است که حاکمیت ملی همسایه ما مورد تعدی و تعرض قرار نگیرد.

وزیر خارجه عراق: عراق به دنبال روابط متوازن با کشور‌های همسایه است

فواد حسین وزیر خارجه عراق در این کنفرانس خبری گفت: با آقای ظریف درباره روابط دوجانبه و مبادلات تجاری گفت‌وگو کردیم و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به زودی به ایران سفر می‌کند.

او تاکید کرد: باید منطقه و عراق را از تنش‌های بین‌المللی دور کنیم و از حاکمیت آن حمایت کنیم. عراق به دنبال روابط متوازن با کشور‌های همسایه است.