بسته اقتصاد مردمی باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم می شود/ ورود نقدینگی به بازار سرمایه می تواند خطرناک هم باشد

اخبار سیاسی-حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به بسته اقتصاد مردمی که توسط دکتر قالیباف رئیس مجلس اعلام شد اظهار داشت: بسته اقتصاد مردمی که دکتر قالیباف برای مردم توضیح دادند از برنامه ها و گام های خوب مجلس یازدهم است که در 5 محور تنظیم شده است.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور، نوسازی نظام مالیاتی، بهبود معیشت اقشار کم درآمد،رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و توسعه تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی از محورهای اصلی بسته اقتصاد مردمی می باشد.

شفافیت اطلاعاتی و آماری برای بهبود معیشت مردم

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر شفافیت بیان داشت: در موضوع شفافیت ما شفافیت سیاسی و شفافیت اطلاعاتی داریم، برای عملیاتی شدن محورهای مختلف بسته اقتصاد مردمی باید شفافیت اطلاعاتی داشت.

حسین زاده تصریح کرد: متاسفانه آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت خانوارهای دهک های پایین که مشکلات معیشتی زیادی دارند در دسترس نیست .

وی افزود: اگر اطلاعات ما تکمیل نباشد و جامعه آماری دقیقی نداشته باشیم نمی توانیم به اهداف خود برای رسیدگی به محرومین و حل مشکلات معیشتی که امروز مهمترین دغدغه مردم است رسیده و اثر گذار باشیم.

بسته اقتصاد مردمی بسته ای کامل است

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم بسته اقتصاد مردمی مجلس را بسته ای کامل و جامع خواند و با تاکید بر اصلاح ساختارهای مالیاتی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 92 اصلاح ساختار مالیات را بیان فرمودند تا دولت اجرا کند اما متاسفانه اجرایی نشد و امسال نیز بر آن تاکید داشتند که مجلس این موضوع را در قالب بسته اقتصاد مردمی بررسی کرده و به دولت ارائه می کند و دولت نیز باید آن را اجرا نماید.

وی ادامه داد: در فضای کسب و کار متاسفانه رتبه خوبی در بین کشورهای دنیا نداریم، یکی از ایرادات بزرگ زمان اخذ مجوز برای کسب و کار است که نرخ آن برای دیگر کشورها 8 ساعت و متاسفانه برای ما از 8 روز تا 8 ماه طول می کشد.

حسین زاده با تاکید بر نظارت به عنوان یکی از وظایف اصلی مجلس اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه های خالی به دولت ابلاغ شده و دولت نز باید سریعا ان را اجرا کند، مردم امروز در مسکن مشکلات فراوانی دارند ، در اجرای مالیات بر خانه های خالی بر دولت نظارت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر حفظ همدلی و یکپارچگی برای حل مشکلات کشور گفت: باید مجلس، دولت ، دستگاههای اجرایی و مردم دست در دست هم دهیم و با همدلی و یکپارچگی کمک کنیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود. امروز گرانی و تورم فشار زیادی را به مردم تحمیل کرده و می توان با اقدامات مناسب همچون اجرایی کردن بسته اقتصاد مردمی وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود بخشید.

ورود نقدینگی به بازار سرمایه می تواند خطرناک باشد

وی با اشاره به وضعیت بورس بیان داشت: بازار سرمایه می تواند به رونق تولید ملی کمک شایانی کند اما باید مراقب باشیم که ورود نقدینگی به بورس و بازار سرمایه می تواند خطرناک هم باشد.

حسین زاده تصریح کرد: قوانین باید در مجلس چکش کاری شود و در اجرای بسته اقتصاد مردمی باید با نظارت کامل دولت را ملزم به اجرا کرد.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: نظارت از بزرگترین ضعف های مجلس های قبلی بوده است، مجلس اگر قوانین را تصویب کند و اجرایی نشود فایده ای ندارد، وظیفه مجلس به جز قانونگذاری نظارت نیز است که این مهم را به شکل جدی در این مجلس پیگیری خواهیم کرد تا دولت محترم قوانین را اجرایی کند.