قول وزیر دفاع برای اجرای طرح هی رفاهی و تفریحی نیروهای مسلح

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع صبح امروز(سه شنبه) در مراسمی از طرح های حمایتی، درمانی و توانمندساز بازنشستگان نیروهای مسلح رونمایی و همزمان از طریق ارتباط تصویری دو مجتمع رفاهی تفریحی ویژه بازنشستگان نیروهای مسلح در استان گیلان را افتتاح کرد.

اخبار سیاسی- امیر حاتمی در ابتدای این آیین طی سخنانی، اظهار کرد: تکریم و احترام پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت که عمر شریف خود را در راه اعتلای میهن اسلامی، اقتدار، امنیت و عزت کشور صرف کرده‌اند، امری ضروری و انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به طرح های رفاهی، حمایتی، درمانی و توانمندساز سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های «سامانه بازار اجتماعی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح»، «مهارت افزایی و آموزش تخصصی مراقبت از سالمند»، «حمایت از اشتغال و کارآفرینی بازنشستگان و فرزندان نیروهای مسلح»، «پرداخت وام قرض الحسنه»، «فاز نخست طرح تحولی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک» و «سامانه سرآمد سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح» جهت توانمندسازی و خرسندسازی پیشکسوتان نیروهای مسلح در دستور کار ساتا قرار گرفته است.

وزیر دفاع گفت: بهره برداری از مجتمع رفاهی تفریحی نارنج متین چابکسر به مساحتی بالغ بر ۵۹۰۰۰ مترمربع و هتل یاس متین انزلی در زمینی به مساحت ۵۰.۰۰۰ مترمربع، در محیطی با نشاط و مطلوب و با امکانات به روز را جهت ارائه خدمات رفاهی، تفریحی و اقامتی با پذیرش ۷۰۰ خانوار در روز از اقدامات ارزشمند و جهادی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است.

امیر حاتمی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر به مجموعه بازنشستگان نیروهای مسلح کشور افزوده می شود، گفت: ضرورت دارد با برنامه ریزی‌های ویژه به این قشر شریف و پرتلاش، بهترین خدمات را در کمال تکریم و احترام ارائه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و منزلت پیشکسوتان نیروهای مسلح و نیز تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تکریم و گرامیداشت بازنشستگان به عنوان قشر خدوم و تأثیرگذار در جامعه، اظهارداشت: پیشکسوتان نیروهای مسلح در سخت ترین برهه های ایران اسلامی با نثار عمر با ارزش خود از میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

امیر حاتمی با بیان اینکه تکریم بازنشستگان، پاسداشت زحمات فراوان این عزیزان است، گفت: برآورده کردن نیازهای مادی و معنوی، ارتقاء منزلت اجتماعی، هویت بخشی فردی و امنیت روانی بازنشستگان، موجبات حفظ سرمایه های اجتماعی کشور را تأمین خواهد کرد.

وی با تقدیر از طرح های رفاهی، حمایتی، درمانی و توانمند ساز که توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح آماده بهره برداری شده است، تصریح کرد: ساتا با ارائه این خدمات خرسندساز باید بگونه‌ای آسایش و آرامش را برای این گنجینه های ارزشمند فراهم کند که محیطی عزتمند، پرنشاط پیش روی زندگی اجتماعی بازنشستگان عزیز قرار گیرد.

وزیر دفاع تأکید کرد: متولیان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح باید تلاش کنند، با تدبیر و منطبق با نیازها، روحیات و اقتضائات بازنشستگان عزیز به گونه‌ای با بازنشستگان مواجه شوند که شروع بازنشستگی برای کارکنان نیروهای مسلح، آغاز زندگی جدید توأم با نشاط و شادابی باشد.

امیر حاتمی با بیان اینکه بخش مهمی از دوره خدمت بازنشستگان  همزمان با دوران پرحادثه هشت سال دفاع مقدس و مبارزه جهت دفاع از میهن و آرمان‌های مقدس حضرت امام راحل بوده است، خاطرنشان کرد: دوران بازنشستگی که اغلب با کهولت سن، عوارض و بیماری های مختلف همراه است، می بایست بدون دغدغه ها و مسائل رفاهی، درمانی و معیشتی باشد.

وی احترام و اکرام پیشکسوتان امری ضروری دانست و گفت: خانواده‌های نیروهای مسلح از مسوولان وزارت دفاع توقع و انتظار دارند تا در سرحد امکان به نیازها و دغدغه های آنان پاسخ منطقی، بجا و به هنگام داده شود.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های فرمانده اسبق ناتو، گفت: وی نقل می کند که ۱۱ سپتامبر مبنایی شد که ما تصمیم بگیریم هفت کشور را از بین ببریم و می‌گوید ۶ کشور را با ۶ جنگ از بین بردیم و جمهوری اسلامی را چون قدرتمند بود نتوانستیم با جنگ از بین ببریم و مجبور شدیم با جنگ نرم و اقتصادی با ایران برخورد کنیم و انتظار داریم این تحریم ها به دو نتیجه منتهی شود، یا موجب به هم خوردن نظم داخلی ایران شود که سوریه سازی را در ایران انجام می دهیم یا اینکه در ایران جنگ می شود و با لیبی سازی ایران را شکست می دهیم. اما یک راه دیگر هم وجود دارد که ایران از تحریم های اقتصادی عبور کند.  

امیر حاتمی با بیان اینکه ان‌شاالله در دوره نه چندان طولانی به یک قدرت اطمینان بخش اقتصادی بدل خواهیم شد، گفت: طرح هایی که امروز افتتاح کردیم متعلق به رزمندگانی است که زمانی از جان خودشان برای امنیت کشور گذشتند و این طرح ها برای تکریم این عزیزان اجرا شده است. با نگاه راهبردی که در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح وجود دارد هم در توسعه ملی کارهای خوبی صورت گرفته که از عواید آن خدمات خوبی به بازنشستگان ارائه می شود.