اصلاح آیین نامه داخلی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم

علی خضریان ددر تشریح جلسه  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:با توجه به این که اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایت واصله طرز کار مجلس،قوه مجریه و قوه قضائیه را بر عهده قوه مقننه گذاشته بنابراین مجلس حق نظارت بر طرز کار خود و دیگر قوا را دارد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: به همین دلیل به شکایات وارده در این زمینه رسیدگی می کند و در هر مورد که مربوط به عموم مردم جامعه باشد گزارش کار خود را در صحن علنی به اطلاع عامه  می رساند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم عنوان کرد:طبعا کلیه مواردی که موجب تضییع حقوق بیت المال یا اشخاص حقیقی و حقوقی شود حسب مورد، کمیسیون پرونده ها به قوه قضائیه یا مراجع زیر ربط ارسال می کند تا مقررات قانونی اعمال شود.

وی افزود: در همین خصوص با توجه به این که وظیفه قانونی اصل نودم مجلس  بر عهده کمیسیون اصل 90 قرار گرفته امروز اولین جلسه کمیته های پنج گانه جهت ارزیابی پرونده ها و تعیین شکایات وارده به کمیسیون که هنوز از دوره های قبل مفتوح مانده برگزار شد.

علی خضریان بیان کرد: مقرر شد تا به این پرونده ها به سرعت و در بازه زمانی کوتاه مدت توسط کمیته های مربوطه در کمیسیون اصل 90 رسیدگی شود.

وی ابراز کرد:  قرار شد تعیین اولویت های کمیته ها بر اساس مسائل و مشکلات کنونی مردم باشد و  این اولویت ها در صحن کمیسیون اصل 90 مطرح و تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم عنوان کرد: در جلسه عصر امروز آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد تا ضمن بررسی اولویت های کمیته ها و دفاع کمیته ها از اولویت های کمیسیون تصویب انجام و به اطلاع هیئت رئیسه مجلس برسد.