تربیت نیروهای متعهد و ماهر کلید توسعه اشتغال و جهش تولید ملی

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن هفته ملی مهارت این رویداد را که نمادی برای ارج نهادن به خادمان و مروجان آموزشهای مهارتی و پرورش دهندگان نیروهای ماهر است تبریک گفت و ضمن قدردانی از آموزشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای ، دانشگاههای علمی کاربردی و فنی حرفه ای و سایر خدمتگزاران و مروجان آموزشهای کاربردی و مهارتی، این شیوه و مدل آموزشی را اشتغال آفرین، سبب ساز توسعه کارآفرینی و کارآمد توصیف کرد.

اخبار سیاسی- وی افزود:  شیوه های آموزشهای مهارتی برای کاربردی سازی دانش های آکادمیک باید در دانشگاه های کشور در کنار آموزشهای نظری توسعه یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این دوره از مجلس بنا داریم در قالب فراکسیون کارآفرینان مجلس تلاش کنیم با ایجاد و توسعه همه جانبه عناصری که سبب ساز رشد و توسعه اشتغال در کشور می شود بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در کشور رواج دهیم و با این اقدام باعث سرعت بخشی و تسهیل اشتغال نیروهای عزیز جوان که سرمایه عظیمی برای ایران اسلامی هستند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی گفت: ایران اسلامی برای رشد همه جانبه و تحقق برنامه جهش تولید نیاز به نیروهای متعد، کارآمد و ماهر دارد و باید حمایت از این شیوه آموزشی بیش از پیش در دستور کار مجلس قرار گیرد و بتوانیم با بهره از فناوری های جدید آموزشی و شیوه های کاربردی علوم ، یک جریان کارآمد و موثر برای ترویج برنامه های توسعه بخش کارآفرینی در کشور ایجاد کنیم و این شیوه آموزشی را به اولویت آموزشی کشور تبدیل کنیم. 

وی از برنامه های جدید و حرکت های نوآورانه فراکسیون کارآفرینان مجلس برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در کشور خبر داد و افزود: باید جوانان کشور بتوانند با اصلاح قوانین، چابک سازی فرایندها، بهینه سازی آموزشها ، رفع موانع ساختاری و توسعه همه جانبه مهارتهای جدید شغلی بتوانند کار شایسته و متناسب با روحیه و علاقه خود را پیدا کنند و یا بهتر اینکه با کارآفرینی ، یک شخصیت شغلی و هویت حرفه ای شایسته را برای خویش خلق کنند.

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق مبارک و زیبایی است که با ترویج روحیه حرفه ای و مهارت آموزشی جوانان را آماده یک جهش موفق شغلی کنیم و کشور را به سوی موفقیت در تولید و خودکفایی سوق دهیم .

حجت الاسلام و المسلمین سید موسوی لارگانی افزود: باید با ایجاد مشاغل پایدار رونق اقتصادی ، احساس موفقیت و رضایت شغلی بیشتری را در جامعه شاهد باشیم و در این راستا مجلس شورای اسلامی باید از همه ظرفیتهای نظارتی و قانونگذاری خویش برای تقویت شیوه های آموزشی کاربردی و ارتقای برنامه راهبردی کارآفرینی و توسعه اشتغال زایی در کشور حمایت کند.