موفقیت نهایی با وجود فشارها با ملت ایران است/ در شرایط فعلی مشکل حاد بحرانی نداریم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (شنبه 4 مرداد) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: وقتی می‌گوییم عروسی و عزا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد اما اجتماع و جمعیت زیاد نباشد معلوم است که مردم در سختی و فشار قرار می‌گیرند. 

اخبار سیاسیوی افزود: ملت بزرگ ایران در طول دو سال و چند ماه گذشته و پنج ماه اخیر در مقابله با کرونا نشان دادند که دارای توان و قدرت کافی برای مقابله با این ویروس و ایستادگی در برابر فشارها را دارند و قطعا این ملت هیچ‌گاه به زانو در نخواهد آمد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: یأس باید از بین برود چرا که یأس از جنود شیطان است و اگر یأس باشد موفقیتی در کار نخواهد بود؛ ما می دانیم که دیر یا زود بر مشکلات و فشارها غلبه خواهیم کرد چرا که موفقیت نهایی با ملت ایران بوده و با حق است. 

روحانی اظهار داشت:‌ برنامه‌ریزی درست و حسابگری درست برای عبور از سختی‌ها و مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی تأکید کرد: کادرهای درمان، تولید، توزیع، جابجایی، حمل و نقل کالا و فرهنگی دست در دست هم دارند و قطعاً اگر یکی از این کادرها نبود نمی‌توانستیم در دوران کرونا پیش برویم. 

رئیس‌جمهور افزود: اگر نیاز بود که دارو و تجهیزات را از خارج وارد کنیم یا به ما نمی‌دادند یا با تأخیر می‌دادند؛ برای مثال اگر ما ماسک اِن 95، گان و ونتیلاتور را خودمان تولید نمی‌کردیم بایستی برای واردات از خارج یک‌ماه منتظر می‌ماندیم که قطعا مشکلاتی برای کادر درمانمان ایجاد می‌شد. 

وی گفت: مشکل حاد بحرانی و آنچنانی را در شرایط فعلی نداریم البته دولت هم در حد توان خود سعی کرده مشکلات حل شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات حمایتی ستاد کرونا از مستأجران گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کردیم که اضافه اجاره‌بها نباید بیش از حد خاصی باشد که همین کار باعث آرامش مستأجران شد. البته هفته گذشته هم مصوب کردیم که وام ارزان‌قیمتی را دراختیار مستأجرین قرار دهیم زیرا تهیه وام ودیعه در شرایط فعلی بازار سخت است.