واکنش ایران به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری/ انتقام سخت در راه است؟

اخبار سیاسی- جنگنده های آمریکا یی در آسمان با تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان نشان دادند که دولت تروریست آمریکا به دنبال خط و نشان کشیدن برای ایران و چنگ و دندان نشان دادن است.

به گزارش افکارنیوز، اقدامی که بر خلاف تمامی ضوابط و مقررات بین المللی بوده و جهان منتظر است ببیند ایران چه واکنش و پاسخی به این اقدام آمریکا نشان خواهد داد.

حضور آمریکایی ها در منطقه همواره با نا امنی و هرج و مرج و تشکیل گروه های تروریستی همراه بوده تا جایی که دولت تروریست آمریکا در اقدامی خصمانه و تروریستی حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند.

پس از آن نیز خط و نشان های مختلفی برای ایران کشید و حالا دو جنگنده آنها در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ماهان ایران تعرض کردند تا نشان دهند تا زمانی که پاسخی قابل به آمریکا داده نشود این دولت تروریست اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران را ادامه خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از این اقدام آمریکایی ها در دیدار با مصطفی الکاظمی در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی با صراحت خطاب به نخست وزیر عراق اعلام کردند که : آن‌ها میهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحا به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست. جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعا ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد."

آمریکایی ها از روابط خوب ایران با عراق و دیگر کشورهای مقاومت در منطقه به شدت عصبانی است و پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی می داند منطقه دیگر برای حضور آنها امن نخواهد بود و حتی ملت عراق نیز خواهان خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند.

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت:  بعد از قرنها، هنوز پارادایم غالب روابط بین الملل رئالیسم است وکسب قدرت برای بالانس رقبا وبالا بردن امنیت، هسته مرکزی آن. اگر پاسخ عملی به اقدامات آمریکایی ها و صهیونیستها داده نشود، قطعا پا را از این فراتر خواهند گذاشت. پاسخ باید متوازن و بازدارنده باشد و قطعا قبل از ماه نوامبر.

محمد کعب‌عمیر دیگر نماینده مجلس نیز می گوید :  تعرض جنگنده‌های آمریکایی به یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز سوریه، اقدامی تهدید‌آمیز برای مردم عادی و برخلاف تعهدات بین‌الملل است.آمریکا با این اقدامات تحریک‌آمیز، بار دیگر نشان داد، که برخلاف ادعاهایش، سیاستی خصمانه با ملت ایران را در پیش گرفته است. 

وی افزود: طراحی کودتاهای مختلف، تحریم‌های یک‌جانبه، حمایت بی‌دریغ از رژیم عراق در تهاجم به ایران، فاجعه پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر و شهادت هموطنان در سال ۱۳۶۷، دست داشتن در فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ و تحرکات سالهای اخیر، ترور دانشمندان هسته‌ای و اخیرا شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله توطئه‌‌ها و اقدامات تروریستی امریکا علیه ملت ایران است.

کعب‌عمیر بیان کرد: رژیم امریکا به صورت آشکار خطوط قرمز مردم ایران را هدف قرار داده و همانگونه که رهبر معظم انقلاب تصریح فرمودند، باید منتظر پاسخ قاطع کشورمان نسبت به جنایت‌های اخیر خود باشد.

نیگزاد نایب رئیس مجلس نیز درباره این اقدام آمریکایی ها در توئیتر خود نوشت که  تعرض به هواپیمای مسافربری، نقض صریح قوانین و اوج رذالت یک حکومت رو به افول است، اگر از f-5 کار ساخته بود؛ نفتکش ها به ونزوئلا نمی رسید و موشک ها عین الاسد را با خاک یکسان نمی کرد. اکنون که توان مقابله با فرزندان حاج قاسم را ندارید، حداقل با ترساندن کودکان، خود را بی آبروتر نکنید.

حسین امیر عبداللهیان مدیر کل امور بین الملل مجلس نیز بیان داشت: تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی (شماره ۱۱۵۲ ماهان ایر) در آسمان سوریه بار دیگر اثبات کرد که حضور بیگانگان اشغالگر در منطقه، تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. بی‌تردید در حالی که هنوز انتقام سخت ترور آمریکایی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم (سردار شهید سلیمانی عزیز) در راه است، نظامیان آمریکا با تعرض اخیر به هواپیمای مسافربری ایرانی در انتظار تبعات سنگین رفتار تحریک آمیز خود باشند. صهیونیست‌ها هم نمی‌توانند در سایه بنشینند، تحریک کنند و بلافاصله بگویند ما دخالتی نداشتیم.