آمریکا بدتر از این نمی‌توانست به شیوع کرونا واکنش نشان دهد

فرماندار نیومکزیکو روز یکشنبه طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که اوضاع این ایالت در رابطه با شیوع ویروس کرونا بحرانی است. گریشام تاکید کرد که آمریکا بدتر از این نمی‌توانست به ویروس کرونا واکنش نشان دهد و اینکه تا به حال یاد ندارد که آمریکا آنقدر ضعیف از خود محافظت کند. 

اخبار بین الملل- فرماندار نیومکزیکو در مصاحبه با ای‌بی‌سی تاکید کرد که «هیچ استراتژی ملی» و «هیچ سرمایه‌گذاری در بهداشت عمومی» در آمریکا وجود ندارد.

وی گفت: «من هنوز بیشتر روزهایم را صرف پیگیری برای تامین تجهیزات پزشکی در ایالت نیومکزیکو می‌کنم. این بدترین پاسخ به بحرانی است که من تاکنون در آمریکا به چشم خود دیده‌ام».

فرماندار نیومکزیکو، تعداد مبتلایان و قربانیان ناشی از ویروس کرونا در این ایالت را «بسیار زیاد» توصیف کرد. گریشام ادامه شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا را به افرادی که در حال مسافرت هستند، نسبت داد.

وی افزود: «در حالی که ما یکی از پایین‌ترین نرخ‌های ابتلا به ویروس کرونا در کشور را داریم، آنچه در سراسر کشور اتفاق می‌افتد بر همه ایالت‌های کشور تأثیر می‌گذارد».

براساس داده‌های ایالتی، نیومکزیکو تاکنون ۱۸ هزار و ۷۸۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. از این تعداد، ۲ هزار و ۵۴۲ نفر بستری شده و ۶۰۷ نفر فوت کرده‌اند. روز پنج‌شنبه نیومکزیکو با ثبت ۳۳۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، یکی از بدترین روزها را از لحاظ شمار مبتلایان تجربه کرد.