توفان هانا سبب تخریب بخشی از دیوار "ترامپ" شد+عکس

وزش توفان هانا، روز گذشته (یکشنبه) ویرانی‌های بسیاری در امتداد سواحل تگزاس و بخش‌های دیگر این ایالت به بار آورد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبر‌گزاری رویترز، «رودریک کیز» سخنگوی اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه محلی «کالر تایمز» اظهار داشته که این اداره در حال بررسی گزارشی است که نشان می‌دهد این توفان باعث سقوط بخشی از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک شده است.

دستور ساخت این دیوار مرزی را دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک دستور اجرایی در ژانویه ۲۰۱۷ صادر کرد.

رویترز نوشته، توفان شدید هانا حداقل سه کامیون هجده‌چرخ و یک وسیله نقلیه تفریحی را در این ایالت واژگون کرده و موجب بسته شدن، یک جاده به عرض ۳.۲ کیلومتری در شهرستان ساریتا در نزدیکی مرز مکزیک شده است.

به طور همزمان نیز باران‌های سیلابی این ایالت را تهدید کرده و خسارت‌هایی از جمله سقوط سیم‌های برق به بار آورده‌ است.

اداره ملی هواشناسی آمریکا نیز گزارش داده که بارش بیش از ۳۰۰ میلی‌متری باران موجب جاری شدن سیل در جاده‌ها و خیابان‌ها و طغیان رود‌خانه‌ها در جنوب ایالت تگزاس شده است.

 

تاکنون گزارشی از میزان تلفات جانی و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی ارائه نشده است.

در یک مقطع نیز، ۲۸۳ هزار خانوار و مشاغل در این ایالت با قطع برق مواجه بوده‌اند که این تعداد در شب یک‌شنبه (به وقت محلی) به ۹۸ هزار نفر رسید.

ظاهراً این طوفان بر تولیدات نفت و گاز در دریا تأثیر نگذاشته و شرکت‌های انرژی کارگران خود را تخلیه نکرده‌اند.

نخستین مورد رانش زمین در پی وقوع توفان در شمال شهر «پورت منزفیلد» در ۲۰۹ کیلومتری جنوب شهر «کورپس کریستی» و دومین مورد در شهرستان «کندی» رخ داده است.

تا شنبه عصر از قدرت این توفان اندکی کاسته شد و سرعت باد به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسید. گفته می‌شود در ادامه مسیر توفان در این ایالت از سرعت و قدرت آن کاسته خواهد شد.

این اولین توفان فصل توفان آتلانتیک در سال ۲۰۲۰ است. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری از مردم خواسته به هشدارها توجه کنند و پناه بگیرند.