تلاش  نتانیاهو برای برگزاری انتخابات مجدد

 بعد از گزارش‌ها مبنی بر تلاش «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دور زدن حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» و کنار گذاشتن او از توافق کابینه چرخشی، اکنون گفته می‌شود وی به دنبال برگزاری انتخابات چهارم است.

اخبار بین الملل- مقام‌های ارشد حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، روز دوشنبه به شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتند او تلاش می‌کند به بهانه موافقت نکردن حزب گانتز با لایحه بودجه سال بعد، انتخابات سراسری جدیدی در فلسطین اشغالی برگزار کند.

بر این اساس، مقام مذکور که اخیراََ با نتانیاهو نیز گفت‌وگو داشته، توضیح داد وی قصد دارد «اتحاد سیاسی کوتاه مدت» با حزب آبی‌وسفید را پایان دهد و اسرائیل را در عرض یک سال و نیم، به چهارمین انتخابات بکشاند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از این گزارش، نتانیاهو تمایل دارد انتخابات زودهنگام را در پاییز امسال برگزار کند.

همزمان، «اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز امروز گفت که اگر به توافقی با حزب آبی‌وسفید برای تصویب بودجه یک سال آینده نرسند، کابینه منحل شده و برگزاری انتخابات جدید اعلام می‌شود.

کوهن با بیان اینکه حزب لیکود تمایلی به تشکیل کابینه حداقلی ندارد، تهدید کرد اگر حزب گانتز با تصویب بودجه یک ساله، به جای طرح دو ساله‌ای که خود پیشنهاد داده، موافقت نکند آنگاه انتخابات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی در این باره اظهار داشت: «من با نخست‌وزیر در تماس هستم، ما درباره تشکیل کابینه جدید صحبت نمی‌کنیم. تنها راه برای اجتناب از انتخابات، تصویب بودجه یک ساله است... اگر نتوانیم بودجه سالانه را تصویب کنیم، ترجیح می‌دهم به انتخابات جدید برویم، زیرا این امر ما را از بازی‌های سیاسی رها می‌کند. [حزب] آبی‌وسفید به توافقات ائتلاف چسبیده زیرا نگران رأی و موقعیت انتخاباتی خود است».

پیشتر شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از دیگر اعضای لیکود گزارش داده بود نتانیاهو به دنبال سوءاستفاده از حفره‌ای در توافق با گانتز است تا ضمن منحل کردن کابینه کنونی، کابینه جایگزین تشکیل داده و گانتز را کنار بگذارد. 

قبل از آن نیز، منابع نزدیک به گانتز خبر دادند او نگران است که نتانیاهو برای کنار گذاشتن وی از کابینه، در ماه نوامبر انتخابات زودهنگام برگزار کند.