وزارت نفت باید از شهر تهران خارج شود

 فریدون عباسی‌دوانی رییس کمیسیون انرژی مجلس ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرایی فاز ۲ پالایشگاه آبادان، اظهار کرد: متاسفانه مدیران با بستن ورودی دانشجو به دانشگاه قصد به تعطیلی کشاندن آن را دارند که هدف کمیسیون انرژی مجلس استمرار فعالیت دانشگاه نفت با مرکزیت آبادان است.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه نگاه کمیسیون انرژی به دانشگاه نفت حاکمیتی است، عنوان کرد: وزارت نفت باید از تهران خارج و در یکی از استان‌های نفت خیز یا گازخیز مانند استان خوزستان و یا بوشهر متمرکز شود.

عباسی با اشاره به نامه‌ای که در ۹ بند به وزارت نفت نوشته شده و در آن بر فعالیت واحد علوم انسانی وزارت نفت در تهران زیرنظر دانشگاه نفت آبادان تاکید شده است، گفت: موضوع  پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای منطقه  آمریکای جنوبی و آفریقا در دانشگاه نفت مورد تاکید است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکسان‌سازی حقوق و دستمزد در صنعت نفت، تصریح کرد: نظام حقوق و دستمزد در کشور دارای اشکال ساختاری است و کمیسیون‌های اقتصاد، بودجه و اجتماعی در راستای اصلاح آن اقدام کنند، معنی و مفهومی ندارد که حقوق و دستمزد با اجاره خانه تطابق نداشته باشد.

عباسی گفت: وزارت نفت بایستی توجه ویژه ای به مسائل بهداشتی، درمانی و رفاهی در مناطق نفت خیز داشته باشد، این روند که ثروت نفت از خوزستان خارج شود ولی مردم آن سودی از آن نبرند بایستی اصلاح شود.

وی عنوان‌کرد: وزارت نفت باید به مسائل فرهنگی در استان‌های نفت خیز و گازخیز توجه بیشتر و جدی‌تر کند.