ارتش لبنان: با هر اقدامی که امنیت و ثبات را برهم زند مقابله می‌کنیم

به نقل از  النشره، «جوزف عون» فرمانده کل ارتش لبنان در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش لبنان بر مقابله با هرگونه تلاشی که امنیت و ثبات را مختل کند و معیشت مشترک مردم را هدف قرار دهد، تاکید کرد.

اخبار بین الملل- او خطاب به نیرو‌های نظامی گفت: لبنان بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بی سابقه‌ای را می‌گذارند که بر دوش مردم لبنان سنگینی کرده و سایه‌ای از ترس و نگرانی درباره آینده ایجاد کرده است و در تلاطم تلاش‌های صورت گرفته برای نجات وطن و از بین بردن درد و رنج آن، چشم همه به سوی ارتش است و این موسسه ملی مردمی که با سکوت، شرافت و فداکاری بی حد و حصر تلاش می‌کند، هیچ توفانی آن را از پای در نمی‌آورد و سختی‌ها آن را متزلزل نمی‌کند.

جوزف عون تاکید کرد: ارتش نقطه تلاقی لبنانی‌ها از هر طائفه و منطقه‌ای است و پل رسیدن به ساحل امنیت و آسایش است. ارتش برای همه یکسان عمل کرده و از گروه گرایی پرهیز و از زندگی مشترک تمامی لبنانی‌ها حمایت کرده است و وظیفه خود را با حفظ امانت، اخلاص و جدیت در سراسر وطن انجام داده است.

او افزود: ارتش نقطه دیدار تمامی لبنانی‌ها باقی خواهد ماند و در مقابل هر تلاشی باهدف برهم زدن ثبات و صلح داخلی، هر اخلالی در امنیت یا هدف قرار دادن زندگی مشترک مردم خواهد ایستاد.

فرمانده کل ارتش لبنان با اشاره اینکه نیرو‌های نظامی در سراسر کشور برای اجرای وظیفه خود یعنی حفظ امنیت و حمایت از مرز‌ها حضور دارند، خطاب به نیرو‌های نظامی گفت: دو دشمن در مقابل شماست که نباید آن‌ها را ضعیف بشمارید، دشمن اسرائیلی که بار‌ها برای هدف قرار دادن وحدت ملی ما تلاش کرده است و سعی می‌کند خواسته‌های مستمر و دائمی خود را در خاک، آب و ثروت دریایی ما محقق کند. در مقابل لبنان به همکاری با نیرو‌های موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) و تمامی بند‌های قطنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متعهد است.

او افزود: دشمن دوم تروریسمی است که هسته‌های خاموش و فعالیت‌های آن را رصد می‌کنید و تلاش‌های عناصر تروریستی برای تخریب جامعه و بازی با امنیت و ثبات آن را به شکست کشانده‌اید.

جوزف عون در پایان تاکید کرد که ارتش سوپاپ اطمینان و شریان زندگی وطن و مردم آن باقی خواهد ماند.