ادامه نقض مکرر قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل ادامه می‌دهد.

اخبار بین المللعون تاکید کرد مردم لبنان حق دفاع از خاک و تمامیت ارضی کشورشان را برای خود محفوظ می‌دانند و از آن صیانت خواهند کرد.

میشل عون همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خارجی گفت لبنان در حال مبارزه در جنگ دیگری است، که شاید از جنگ نظامی شدیدتر باشد. این جنگی است که معیشت هر لبنانی را هدف قرار داده است. رئیس جمهور لبنان همچنین خطاب به ارتش این کشور گفت: وظیفه شما این است که در مواجهه با جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی مراقب حق حاکمیت این کشور بوده و از نفوذ تروریسم به مرز‌های این کشور جلوگیری کنند.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان، اخیرا با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حاکمیت این کشور به ویژه طی روز‌های گذشته در مرز لبنان با فلسطین اشغالی تاکید کرد که بیروت طی دو روز آینده شکایت از رژیم صهیونیستی را تقدیم شورای امنیت می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از وقوع چند انفجار و تبادل آتش در مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های کفرشوبا در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند. بر اساس ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نیرو‌های این رژیم به سمت نیرو‌های حزب‌الله که سعی داشتند وارد فلسطین اشغالی شوند، آتش گشودند. حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادعای رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه حمله و درگیری روز دوشنبه در جنوب لبنان از سوی نیرو‌های حزب الله آغاز شد، تکذیب کرد.

رئیس جمهور لبنان همچنین در اظهاراتش یادآور شد: برنامه اولیه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تصویب شده و امیدواریم دیگر کشور‌ها با ما در اجرای این برنامه همکاری کنند.