ولایتی: مسلمانان نمی خواهند ایاصوفیه موزه شود/ مردم ترکیه می خواهند اسلام در این کشور تقویت شود+ فیلم

اخبار سیاسی- در تاریخ یازدهم مرداد ماه نود ونه مهمان برنامه تلویزیونی« ایران» که از شبکه دو سیما پخش می شود دکتر ولایتی بود. این برنامه به حواشی اتفاق های این روزهای اخیر در باره تغییر موزه ایاصوفیه به مسجد به دستور اردوغان پرداخت.

ولایتی درباره تغییر موزه ایاصوفیه به مسجد گفت:به یک تعبیری مسجد دوباره مسجد شد.اینکه برخی بیایند و آن را موزه کنند که نمی شوند.این خواست مسلمانان نیست که بیایند آن را موزه کنند.

به گزارش افکار نیوز ،در ادامه این گفتگوی تلویزیونی مجری برنامه به توئیت پامپئو اشاره کرد که او از اردوغان خواسته بود که به همان موزه آن را برگرداند و نظر دکتر ولایتی را در این باره خواستار شد، که ولایتی به طنز گفت:«باید به آقای پامپئو بگوییم که بسیار خوب، چشم امر دیگری ندارید»

ولایتی در بخشی از اظهارات خود به پایبند بودن مردم ترکیه به اسلام در بین مردم مسلمان منطقه اشاره کرد.

وی به سخنرانی خود در استانبول در سالهای گذشته در روز عاشورا برای شیعیان ترکیه اشاره کرد و گفت: «برادران اهل سنت هم آمدند خود اردوغان هم نخست وزیر بود آن روزها. ابتدا ایشان سخنرانی کردند و بعد بنده. در رابطه با عاشورا و مدح امام حسین(ع) ضم آن کسانی که او را به شهادت رساندند سخنرانی کردند و به یک حدیث معتبر درباره امام حسین(ع)اشاره کردند.این نشان دهنده اعتقاد بالای مردم ترکیه به اسلام است.

مشاور رهبر معظم انقلاب با تاکید بر خواست مردم ترکیه به تصمیم اخیر اردوغان اشاره کرد و گفت: این خواست مردم ترکیه است و این حق مردم ترکیه است.

ولایتی در بخشی از صحبتهای خود درباره حواشی اتفاق افتاده بین ترکیه و یونان اظهار داشت: بنده بیانیه ای را به عنوان دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی چند روز پیش به دفتر اردوغان ارسال کردم. این خواست عمومی مردم ترکیه است.اکثریت مردم در ترکیه مایل هستند که اسلام در ترکیه تقویت شود. و ما تبریک می گوییم به مردم ترکیه درباره به دست آوردن این دستاورد اسلامی و برای به جلو بردن یک قدم دیگر احیای اسلام در ترکیه به آقای اردوغان تبریک می گوییم.

حجم ویدیو: 17.43M | مدت زمان ویدیو: 00:20:45