به گزارش افکارنیوز ، زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با جهان، با تقدیر از اقدام رئیس جمهور در سفر به جزیره ابوموسی، اعلام کرد: ما با تشکیل فراکسیون خلیج فارس این پیام را به کشورهای منطقه خواهیم داد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز ارتباطات جهان اسلام ، ملل مختلف و به عنوان عاملی برای ثبات و اقتدار منطقه، همواره پیام آور صلح و دوستی بوده و سفر آقای احمدینژاد هم به ابوموسی همین پیام را داشته است.

الهیان در ادامه افزود: نمایندگان مجلس نسبت به پاسداری از جزایر سه گانه و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مصمم هستیم و از هر اقدامی در جهت تثبیت حاکمیت ایران بر این جزایر دریغ نخواهیم کرد. مطالبه نمایندگان از وزارت خارجه و نیروهای مسلح هم این است که در این رابطه از هیچ کوششی فروگذار نکنند و مجلس هم از اقدامات آنان حمایت خواهد کرد.

خلیج فارس برای همیشه مال ایرانیان است

وی اطمینان داد: خلیج فارس به عنوان یک میراثمشترک تاریخی برای آیندگان باقی خواهد ماند و ملت ایران به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد بدخواهان ایران اسلامی کوچکترین تعرضی به این خطه از خاک جمهوری اسلامی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین خبر داد که " همه نمایندگان مجلس خواهان پیوستن به این فراکسیون هستند و حتی نمایندگانی هم که از ورود به مجلس نهم بازماندند، به صورت نمایندگان ادوار عضو فراکسیون خلیج فارس خواهند بود. "

علل گزافه گویی مقامات امارات

وی با بیان اینکه تحرکات اخیر و گزافه گویی های مقامات امارات توسط لابی صهیونیزم و با هدف ایجاد اختلاف در منطقه مهم خلیج فارس هدایت می شود، افزود: ما به مقامات امارت هشدار داده ایم و نیز با تشکیل فراکسیون خلیج فارس مجددا تاکید می کنیم که این گونه تحرکات مذبوحانه بازی کردن در زمین رژیم صهیونیستی و غرب برای تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی است و ما هرگز از تمامیت ارضی و یکپارچگی خاک ایران کوتاه نخواهیم آمد‌.

وی تصریح کرد: مقامات امارات و همچنین استکبار جهانی به خوبی می دانند که ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس با پایداری و شجاعت و رشادت نشان داد که به هیچ وجه حاضر نیست حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن واگذار کند.

تلاش استکبار برای محو تمدن اسلامی - ایرانی

الهیان با تاکید بر اینکه ملت ایران می داند که تلاش استعمار در سده های گذشته محو تمدن اسلامی - ایرانی ایرانیان بوده است، افزود: آنان تلاشهای جدی برای حذف زبان فارسی از شبه قاره و نیز حذف کلمه فارس از خلیج فارس کرده اند و امروز نیز در پشت صحنه تحرکات اخیر مقامات امارات قرار دارند. به نظر می آید عدم درک صحیح از شرایط بین الملل و منطقه باعثمی شود که مقامات اماراتی ادعاهای بی اساسی مثل حاکمیت بر جزایر سه گانه را مطرح کنند.

جایی برای پرونده جدید نیست

به گفته نماینده مردم تهران " به لحاظ حقوقی هم ادعای امارات جایی برای طرح در مجامع حقوقی بین المللی ندارد و اسناد متقن و مستحکم جمهوری اسلامی ایران در این رابطه راهی برای باز کردن پرونده های دیگر در مجامع بین المللی وجود ندارد. "

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: اینگونه اظهارات اماراتی ها برای تحت الشعاع قرار دادن موقعیت برتر و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نوعی فرار به جلو و فرافکنی مشکلات داخلی هم هست؛ البته دیدم که این سناریو هم در عرصه بین الملل نگرفت و کسی از این ادعاها حمایت نکرد جز آمریکا و عربستان .