یک فاجعه تمام عیار در بیروت رخ داده است

 وزیر بهداشت لبنان با فاجعه بار خواندن شرایط فعلی در بیروت ، اعلام کرد انفجار‌های روز گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا شرایط وخامت باری در این شهر رقم زده است.

اخبار بین الملل- حامد حسن با اعلام اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط درمانی را در بیروت دشوار کرده است، از پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها به دلیل حجم بالای مجروحان حادثه انفجار خبر داد. وزیر بهداشت لبنان گفت نزدیک به ۴ هزار مجروح داریم که بسیاری از آن‌ها هنوز خدمات درمانی دریافت نکرده اند، زیرا بیمارستان‌های پایتخت و حوالی آن از ظرفیت کافی برخودار نیستند.

به گفته وزیر بهداشت لبنان، چهار بیمارستان بیروت در اثر انفجار دیروز کاملا تخریب شده و بیماران آن‌ها به مراکز دیگر درمانی منتقل شده اند. این مقام لبنانی یادآور شد همین مسئله سبب تشدید وخامت اوضاع و تبدیل آن به یک فاجعه همه جانبه بهداشتی شده است.

حسن با اشاره به وقوع انفجار هولناک روز گذشته همزمان با همه گیری ویروس کرونا، اوضاع در بیروت را یک فاجعه تمام عیار توصیف کرد. وی افزود شمار قربانیان حادثه رو به افزایش است و تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته داشته ایم. وزیر بهداشت لبنان گفت شمار مفقودشدگان حادثه انفجار بیروت بسیار بیشتر از اجسادی است که به بیمارستان‌ها منتقل شده است.

بنا به گفته این مقام دولتی لبنان، تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال جستجوی مفقودان در محل انفجار هستند. اما شعاع این انفجار بیش از ۲۰ کیلومتر از مرکز آن است و خسارات شدیدی را به صد‌ها ساختمان در پایتخت بیروت وارد کرده است.

همچنین فرماندار بیروت خسارات ناشی از انفجار‌های روز گذشته را بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار برآورد کرد. وی یادآور شد در پی این انفجار دست کم ۱۰ تن از کارکنان خدمات اورژانس جان باخته اند.