اردوغان: جهان هرگز نباید بمباران اتمی هیروشیما را تکرار کند

امروز (پنجشنبه ششم آگوست) هفتادوپنجمین سالروز حمله جنایتکارانه رژیم تروریست آمریکا به شهر هیروشیما در ژاپن در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم است که به دلیل مصادف شدن با انفجار مهیب دو روز پیش در بیروت، باعث تاثیرگذاری بیشتر این انفجار در اذهان عمومی شده است.

اخبار بین الملل- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که روز گذشته بر حمایت آنکارا از دولت لبنان برای کمک به رفع مشکلات پس از انفجار بیروت تاکید کرده بود، در پیامی به مناسبت سالگرد بمباران هیروشیما، گفت جهان نباید اجازه تکرار واقعه هیروشیما را بدهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در این پیام ضمن توصیف کردن امروز به عنوان یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ، گفت: «من به مردم ژاپن که عزیزانشان را از دست دادند و مخصوصا کسانی که به مدت ۷۵ سال تلاش کردند با این رنج مقابله کنند، تسلیت می‌گویم».

وی همچنین افزود: «ما باید از این واقعه فجیع درس بگیریم. همانطور که در لوح پارک یادبود [این واقعه] حک شده، امروز باید نشان‌أهنده قاطعیت ما برای تکرار نکردن اشتباهات گذشته باشد».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در پیامی در این باره، با درخواست برای پایان یافتن کابوس اتمی جهان، گفت تسلیحات اتمی آمریکا و اسرائیل، منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.