اتهام‌زنی جدید آمریکایی ها علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه  در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را«حامی شماره یک تروریسم در جهان» خواند و به روسیه و چین هشدار داد که در صورت وتوی قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، در حمایت از تروریسم مشارکت کرده‌اند.

اخبار سیاسی - او  در اظهارات گزاف خود با اتهام‌زنی به کشورمان گفت: آمریکا امیدوار است روسیه و چین «پشتیبان دولت شماره یک حامی تروریسم نباشند». مشارکت روسیه و چین در حمایت از ایران بسیار واضح است و آنها فقط در حال پیشبرد هرج و مرج و درگیری در خارج از مرزهای خود هستند، بنابراین ما باید آنها را به کنار بکشانیم.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل  پیش از این هم پیش‌بینی کرده بود قطعنامه ضد ایرانی واشنگتن در مخالفت با لغو تحریم‌های تسلیحاتی این کشور با رای مخالف روسیه و چین مواجه شود. او در ویدئو کنفرانسی در نشست سالانه «انجمن ملی اسپن» گفت: استراتژی در جهان کامل همیشه بر این خواهد بود که آن‌ها رای ممتنع دهند و قطعا وتو نکنند. اما باید واقع بین باشیم. در حال حاضر استراتژی ما این است که با همکاری با دیگر اعضای شورای امنیت، روسیه و چین را به کناری بکشانیم و برایشان شفاف‌سازی کنیم.