طرح تحقیق و تفحص از کنکور و موسسات آموزشی در مجلس کلید خورد

طرح تحقیق و تفحص از کنکور در وزارتخانه‌های آموزشی در مجلس کلید خورد.

اخبار سیاسیاردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون جمع آوری امضا برای طرح تحقیق و تفحص از کنکور، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات کنکور از حد نصاب عبور کرده است.

متن طرح تحقیق و تحفص از کنکور در وزارتخانه‌های آموزشی به شرح زیر است:

عنوان تحقیق و تفحص:

طرح تحقیق و تفحص از کنکور در وزارتخانه‌های آموزشی؛

از آنجایی که چهارده میلیون دانش‌آموز ایرانی از اول تحصیل درگیر مسأله کنکور هستند، حول و حوش این اتفاق عظیم منافع و اقتصاد بزرگ و فاسدی شکل گرفته است.

در سال‌های گذشته بیش از هشت هزار میلیارد تومان دور مالی کاسبی‌های کنکوری بوده است که به تنهایی ۸۰۰ میلیارد تومان از سهم فروش کتاب کشور (حدود ۴۰ درصد کل) را از خود کرده است.

این منابع عظیم موجب تولید تعارض منافع و اختلال در سیستم تصمیم گیری آموزشی کشور تا حدی شده است که تصمیمات سازمان سنجش، آموزش و پرورش و وزارتین بهداشت و علوم و حتی وزارت ارشاد، به شدت تحت تاثیر این منافع قرار گرفته است.

از تشکیل موسسه مافیایی کنکور توسط کارکنان سنجش، تا فروش کتاب‌های جدید درسی قبل از انتشار به موسسات کنکور، تا عرضه کاغذ دولتی جهت تولید کتاب‌های کنکوری، و کم کردن سهمیه‌های ورودی رشته پزشکی و دهها مورد دیگر وزارتخانه‌های اصلی کشور را دچار تعارض منافع و میلیون‌ها دانش آموز و خانواده هایشان را دچار فشار اقتصادی جهت رویا فروشی کنکوری کرده است.

بر این اساس جمعی از نمایندگان عدالتخواه مجلس به درخواست تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌های ذیل در موضوع کنکور و نفوذ مافیایی موسسات کنکور و منافع مالی آنها دارد:

الف) وزارت علوم و تحقیقات (با تاکید بر سازمان سنجش آموزش کشور)

ب) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (با تاکید بر مساله ورودی‌ها و سهمیه پزشکی و دستیاری)

ج) وزارت آموزش و پرورش ( با تاکید بر سازمان تالیف کتب درسی، معاونت آموزشی و انتشارات مدرسه و سازمان مدارس غیر انتفاعی)

د) دانشگاه ازاد اسلامی (با تاکید بر مرکز آزمون‌ها و مساله صندلی فروشی و مدرک فروشی)