پیشتازی بایدن و ادامه جدال بر سر رای‌گیری پستی

 ۸۶ روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا فرصت باقی است اما این کشور مواجه با بحران مرگبار شیوع «کرونا» و اعتراض‌های سراسری همچنان در گیر و دار اختلاف نظر‌های متعدد در مورد زمان و نحوه برگزاری انتخابات است.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ پیشتازی بایدن و ادامه جدال بر سر انتخابات پستی

 

مهم‌ترین اخبار انتخاباتی آمریکا عبارتند از:

اخبار بین الملل- یافته‌های نظرسنجی‌های افکار عمومی:

در روز‌های اخیر، سیر افکار عمومی در آمریکا در مورد موضوع انتخابات ریاست جمهوری، دچار تحولاتی شده و موقعیت « دونالد ترامپ »، رییس جمهور این کشور و نامزد جمهوریخواه انتخابات پیش رو، بهبود یافته است.

براساس یافته‌های نظرسنجی «ترافالگار گروپ»، ترامپ موفق شد در ایالت «تگزاس»، از «جو بایدن»، معاون رییس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری پیشی بگیرد.

نظرسنجی «دیزرت نیوز» و «هینکلی»، نیز از پیشتازی ۱۱ درصدی ترامپ در ایالت «یوتا» حکایت دارد.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ پیشتازی بایدن و ادامه جدال بر سر انتخابات پستی

 

یافته‌های «کوئینیپیاک» نیز از پیشتازی ترامپ در ایالت‌های «مین»، «کنتاکی» و «کارولینای جنوبی» خبر می‌دهد.

«آیووا» نیز براساس نظرسنجی دانشگاه «مانموث» در اختیار ترامپ است.

براساس نظرسنجی «EPIC-MRA» بایدن در ایالت «میشیگان» همچنان پیشتاز است و «هاوایی» نیز با اختلاف قابل توجهی به این سیاستمدار دموکرات رای می‌دهد.

«کالیفرنیا»، یکی از ایالت‌های کلیدی آمریکا نیز با اختلاف حدود ۴۰ درصدی در اختیار بایدن است.

نکته مهم در مورد شانس ترامپ و بایدن در ایالت‌های مختلف، پیشتازی قابل توجه بایدن در ایالت‌های کلیدی در میانگین نظرسنجی هاست.

نامزد حزب دموکرات همچنان در ایالت‌های «ویسکانسین»، «کارولینای شمالی»، «فلوریدا»، «پنسیلوانیا»، «میشیگان» و «آریزونا» پیشتاز است.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ پیشتازی بایدن و ادامه جدال بر سر انتخابات پستی

 

توجه به این نکته نیز ضروری است که محبوبیت ترامپ در روز‌های اخیر در روند نزولی قرار گرفته و نظرسنجی‌های متعدد، محبوبیت وی را حدود ۴۰ درصد اعلام کرده اند اما وضعیت برای بایدن بهتر است و وی موفق شده نرخ محبوبیتش را از منفی ۵ به صفر برساند.

 


بیشتر بخوانید:

 ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات دور بعد ریاست جمهوری

برایان هوک قربانی فشار حداکثری آمریکا بر ایران /چه کسی جانشین هوک می‌شود؟


در عین حال نارضایتی از عملکرد ترامپ براساس نظرسنجی‌های «رویترز» و «ایپسوس»، «اکونومیست» و «یو گاو» و «پولیتیکو» و «مورنینگ کانسولت»، به حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

- مقایسه شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا: 

این بررسی تطبیقی نیز اطلاعات قابل توجهی در اختیار می‌گذارد؛ میانگین نرخ محبوبیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، میانگین نرخ محبوبیت بایدن از ماه اکتبر تا پایان ماه جولای، مقایسه نرخ محبوبیت ترامپ و بایدن در بازه زمانی اکتبر تا جولای و بررسی میانگین نرخ محبوبیت «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در نمودار‌های زیر آمده است.

- ادامه جنجال انتخابات پستی: 

ترامپ بامداد امروز یکشنبه، ۱۹ مرداد، در کنفرانسی مطبوعاتی مجددا مخالفت خود را با انتخابات پستی اعلام کرد؛ وی در این کنفرانس خبری مدعی شد که دموکرات‌ها قصد دارند انتخابات ریاست جمهوری را به سرقت ببرند.