اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می شود

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش در جلسه عصر امروز میزبان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه جمعی از اعضای هیأت مدیره و همچنین معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش بودند.

اخبار سیاسی- وی افزود: میهمانان کمیسیون در این جلسه گزارشی از عملکرد صندوق به اعضای ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه موضوع رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و اصلاح رویه آن با از مجلس قبل آغاز شده بود، ادامه داد: بر اساس برآوردها، 13 هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان به غارت رفت و دستور کار امروز کمیسیون به این دلیل بود که آیا صندوق به مسیر اصلی خود بازگشته است؟

حجت الاسلام فلاحی بیان داشت: مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان می کنند که این صندوق خصوصی است در حالیکه طبق قانون اساسی این صندوق از اموال عمومی غیردولتی محسوب می‌شود و دیوان محاسبات می‌تواند به اموال این صندوق ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه اساسنامه صندوق نیاز به اصلاح دارد، اظهار داشت: طبق اساس نامه فعلی صندوق فقط فرهنگیان بازنشسته می‌توانند از منافع صندوق بهره مند شوند و شرایط نیز برای پرداخت به فرهنگیان فراهم نیست.

نماینده همدان در مجلس یادآور شد: در این جلسه مقرر شد که با اصلاح اساسنامه صندوق نظارت‌ها بر آن افزایش یابد و شرایطی برای جلوگیری از تضییع حقوق معلمان فراهم شود.