بر توان داخلی تمرکز کرده‌ام/ دغدغه‌ام رفع مشکلات معیشتی مردم است

حسین مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی وزارت صمت شرایط کشور در برهه کنونی بسیار سخت است، چرا که دشمنان کینه توز ما را تحریم کرده‌اند و شیوع کرونا وضعیت را بدتر کرده است.

مدرس خیابانی بیان کرد: البته نباید از فرصت‌های این دوران غافل شد، چرا که توانمندی‌های ما افزایش یافته و در حوزه صادرات پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

 وزیر پیشنهادی وزارت صمت افزود: رویکرد اصلی بنده بر مبنای کار کارشناسی و حضور میدانی در شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسات مشترک برای رفع دغدغه‌های نمایندگان بوده است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: من هم در کنار شما نمایندگان مجلس دغدغه معیشت مردم را داشته و برنامه‌های خود را به جهش تولید و افزایش آن با تکیه بر توان داخلی متمرکز کرده‌ام.

وی بیان کرد: به شما اطمینان می‌دهم که وزارت صمت در دوره جدید فعالیت خود را با تکیه بر مقابله با واردات بی رویه کالا آغاز می‌کند.

 وزیر پیشنهادی وزارت صمت گفت: بنده در یک سالی که به عنوان قائم مقام فعالیت کردم ثبت سفارش ۲۵۰ ردیف کالا‌های غیرضروری را سد کرده و باعث صرفه‌جویی ۴ میلیارد دلاری شدم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: همیشه گفته‌ام که به جز مواد اولیه و ماشین آلات و البته کالا‌های اساسی به هیچ وجه اجازه واردات دیگری را نمی‌دهم و با هرگونه عدم شفافیت و فساد و رانت برخورد کرده و در کنار آن به تمرکززدایی تاکید دارم.

 وزیر پیشنهادی وزارت صمت اظهار کرد: شما نمایندگان از فردی نام بردید که انتصاب او بر اساس اعلام وزیر سابق جهاد کشاورزی بوده است، این حرف‌ها به خیابانی نمی‌چسبد بنده از خیابان‌های تبریز هستم، ۲۹ سال سابقه ام نشان داده که چگونه فردی هستم.

وی گفت: امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده و وزارت صمت برنامه‌های متمرکزی برای حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات بی‌رویه دارد.

 وزیر پیشنهادی وزارت صمت افزود: فرصت تحریم برای خودکفایی صنعتی یک فرصت تلقی شده و اگر اکنون به تولید توجه نکنیم و آن را ارتقاء دهیم ممکن است که دیگر هیچ وقت فرصت فراهم نشود.

مدرس خیابانی گفت: چندین ماه است که اقتصاد کشور بدون نفت می‌چرخد و در ۴۱.۳ میلیارد صادرات به میزان ۱۳۵میلیون تن به صد کشور جهان انجام شده است.