وزیر خارجه آلمان هم به لبنان می‌رود

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه برای بازدید از منطقه انفجار ویرانگر بندر بیروت و ارائه کمک‌های بشردوستانه برلین، به لبنان سفر می‌کند.

اخبار بین الملل- انتظار می‌رود ماس در این سفر در خصوص اصلاحات مورد نیاز لبنان پس از فاجعه اخیر با مقامات لبنانی گفتگو کند.

ماس در حالی به لبنان سفر می‌کند که هفته گذشته برلین متعهد شد مبلغ ۳۰ میلیون یورو [۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار] به لبنان کمک مالی کند.

پیش از این، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه دور روز پس از انفجار در بندر بیروت، در اقدامی عجولانه به لبنان سفر کرد و ضمن اعلام ارسال کمک‌های بیشتر اتحادیه اروپا به لبنان، در جمع مردم این شهر از پیشنهاد یک راه‌حل سیاسی برای تغییرات در لبنان خبر داد. نگرش امپریالیستی مکرون به لبنان که زمانی مستعمره فرانسه بوده است، واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

مکرون همچنین در نشست اهداکنندگان خواستار ارسال کمک‌های بین المللی به جامعه مدنی لبنان شد.

عصر روز سه‌شنبه گذشته انبار آمونیوم نیترات در بندر بیروت لبنان منفجر شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. یک مقام وزارت بهداشت لبنان هم امروز از ناپدید شدن بیش از ۶۰ تن در پی این انفجار خبر داد.