دستور رئیس جمهور علت اصلی برگزاری کنکور؟

 حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 22 مرداد 99) پارلمان در تذکری نسبت به نبود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به موقع درباره برگزاری کنکور سراسری در شرایط شیوع بیماری کرونا انتقاد کرد و گفت: وزیر علوم به صورت کتبی اعلام کرد که تا پایان شهریور امکان اجرای پروتکل‌ها برای برگزاری کنکور سراسری وجود ندارد.

وی افزود: در جلسه‌ای که دو شب پیش برگزار شد، وزیر بهداشت پروتکل‌های اجرایی را جهت حفظ سلامت داوطلبان به وزارت علوم ابلاغ کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: در هر صورت، در عرض 24 ساعت وزیر علوم اعلام کرد که کنکور به تعویق نخواهد افتاد و در موعد مقرر قبلی برگزار می‌شود که علت آن دستور رئیس‌جمهور است.

شهریاری اضافه کرد: دولت باید بداند نمایندگان بر موضوع برگزاری کنکور سارسری در شرایط شیوع بیماری کرونا نظارت می‌کنند، زیرا جان خانواده‌ها و داوطلبان مهم است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با حضور در استان‌ها و چگونگی برگزاری کنکور سراسری و رعایت پروتکل‌ها و بر مکان‌هایی که وزارت علوم پیش‌بینی کرده، نظارت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تذکرات قالیباف رئیس مجلس برای پیگیری موضوع کنکور سراسری از سوی کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس اشاره کرد و گفت: بر این اساس، کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و معاونت نظارت مجلس موظف شدند ظرف 48 ساعت به بررسی نحوه برگزاری کنکور و تشکیل جلسه‌ای با حضور وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و آموزش اقدام کنند تا نحوه اجرای پروتکل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار سیاسی- شهریاری افزود:نمایندگان آقای قالیباف در این جلسه جهت تعویق کنکور حضور نداشته‌اند، بلکه برای بررسی نحوه حفظ جان و سلامت داوطلبان و خانواده‌های آنها و اجرای دقیق پروتکل‌ها در جلسه حضور داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت اعلام کرد اگر منابع مالی در این خصوص وجود ندارد آن را تأمین می‌کند و دو میلیون پک بهداشتی می‌دهد، همچنین اگر برای تأمین مکان برگزاری کنکور مشکل دارند، برای استفاده از مصلی و ورزشگاه‌ها هماهنگی صورت می‌‌گیرد، اما وزارت علوم اعلام کرد از برگزاری کنکور تا آخر شهریور ناتوان است.