اعتراضات علیه نتانیاهو همچنان ادامه دارد

اعتراضات علیه نتانیاهو همچنان ادامه دارد. ساکنین سرزمین‌های اشغالی هفته‌هاست که در خیابان‌ها تجمع می‌کنند و خواستار استعفای، بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه بلومبرگ، این اعتراضات که از اواخر ماه ژوئن آغاز شده‌اند، آزادانه برگزار می‌شود و معترضان بدون برنامه و رهبر است.

این اعتراضات اکثراً در مقابل محل اقامت نتانیاهو و حداقل چهار روز در هفته شکل می‌گیرد.

بلومبرگ نوشته، سیاست‌های تفرقه‌انگیز، جلسات محاکمه و توطئه‌های انتخاباتی نتانیاهو منجر به عزل وی نشد، با این وجود بسیاری از ساکنان سر‌زمین‌های اشغالی جان خود را در راه مطالبه برای عزل نتانیاهو از دست داده‌اند.

اتهامات فساد وارد شده علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جلسات محاکمه، وی را تضعیف کرده‌اند اما این بار وی نه تنها توسط مخالفان بلکه از سوی وفاداران خود نیز حمایت نمی‌شود و در مخمصه‌ای عمیق‌تر گرفتار شده است. حمایت‌ها از او در حال کاهش است و در حالی که هنوز انتظاری نیست او از سمت خود استعفا دهد، معترضان جبهه دیگری را علیه او گرفته‌اند.

این معترضان شکایت‌ها و نارضایتی‌های فراوانی از نتانیاهو دارند، اما اصلی‌ترین عامل خشم آنان، فساد‌های مطرح شده علیه وی است. آنها می‌گویند رژیم صهیونیستی توسط یک گروه سیاسی ربوده شده و به جای اینکه بر مقابله با ویروس کرونا تمرکز داشته باشد بر محافظت از قدرت خود متمرکز شده است.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر موج دوم و سخت‌تر کرونا را تجربه می‌کند، در حالی که نرخ بیکاری آن نیز به رقم 21 درصد رسیده است.

نتانیاهو این معترضان را که عاملانی از لیبرال‌های جوان و پیر، آنارشیست‌ها و چپ‌گراها می‌داند و مدعی است که آنها توسط رسانه‌ها انگیزه پیدا می‌کنند تا او و خانواده‌اش را به قتل برسانند.

یکی از کارکنان یک شرکت فناوری مطرح در سرزمین‌های اشغالی که از طرفداران نتانیاهو بوده و به وی در انتخابات قبلی رأی داده گفته که دولت نتانیاهو به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود.

وی از محل سکونت خود تا محل برگزاری اعتراضات علیه نتانیاهو به مدت دو ساعت رانندگی کرده تا بتواند در کنار دیگر معترضان به تظاهرات علیه وی بپردازد.

بلومبرگ نوشته، این نارضایتی‌ها در شرایطی تشدید می‌شود که تل‌آویو توسط یک دولت اضطراری در حال فروپاشی، اداره می‌شود و در حالی که نتانیاهو اشتباهات و خطا‌های خود را منکر می‌شود، خود را برای محاکمه‌ دیگری آماده می‌کند که در آن نفوذ بسیاری دارد. بسیاری از این معترضان دولت نتانیاهو را «عقب مانده از اطلاعات روز» توصیف می‌کنند که توسط یک مجرم هدایت می‌شود.

اخیرترین اعتراضاتی که علیه نتانیاهو شکل گرفته شنبه این هفته بود که در پی آن 10 هزار معترض در مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی به تظاهرات پرداختند.

این معترضان که چند هفته است به طور مداوم علیه نتانیاهو به دلیل نحوه مدیریت او در مقابله با ویروس کرونا تظاهرات می‌کنند این بار خواستار کناره‌گیری وی بودند.

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای تضعیف مشروعیت این اعتراضات روزانه، معترضان را «آنارشیست» خوانده است.

افزایش روز افزون معترضان و مخالفان نتانیاهو در سایه تحولات مرزهای شمالی، باعث شده است که برخی از تحلیلگران صهیونیست، اختلاف و دودستگی در جامعه صهیونیست و احزاب سیاسی فلسطین اشغالی را به، دودستگی بنی اسرائیل در تاریخ قبل از فروپاشی دولت آن‌ها در فلسطین تاریخی تشبیه کرده و در باره آن هشدار دهند.