سید حسن نصرالله به هوادارانش: «خشمتان را حفظ کنید، زیرا ما به آن در آینده نیاز داریم»

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت چهاردهمین سالگرد پیروزی در جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی همانند بیشتر سخنرانی‌هایش آکنده از مسائلی بود که دارای اهمیت زیادی بود، اما سه موضوع در این سخنرانی وجود داشت که به علت تازه بودن آنها، ناظران را ناگزیر می‌کند تأمل کنند، زیرا دارای کد‌ها و علائمی درباره آینده است:

  • نخست: تمرکز روی یک توطئه واقعی برای سرنگونی کشور لبنان که با سرنگونی دولت حسان دیاب آغاز شده است و توطئه‌گران تلاش کرده‌اند و می‌کنند نهاد ریاست جمهوری و شخص میشل عون، رئیس جمهور لبنان، را سرنگون کنند و با سرنگون کردن مجلس لبنان، سناریوی خودشان را کامل کنند.
  • دوم: برافروختن آتش جنگ داخلی برای از بین بردن مسالمت داخلی و وارد کردن کشور به هرج و مرج و خلاء سیاسی و خلاء نهاد‌ها به واسطه سرنگون کردن نخست وزیری، ریاست جمهوری و مجلس.
  • سوم: بعید ندانستن یک اقدام خرابکارانه خارجی در جریان منفجر کردن بندر بیروت و اینکه شاید دولت اشغالگر اسرائیل در این اقدام خرابکارانه دست داشته باشد. از همین روی باید با فراخوانی هرگونه کمیته تحقیق بین‌المللی یا حتی با مشارکت کارشناسانی از دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا در تحقیقات مربوط به این جنایت مخالفت شود؛ زیرا آنان برای دور کردن اتهام از اسرائیل و منحرف کردن نتایج تحقیقات تلاش خواهند کرد همانند اتفاقی که در تحقیقات مشابه در پرونده ترور رفیق حریری افتاد.

اخبار بین الملل- رای الیوم افزود: از این سخنرانی آقای نصرالله چنین به نظر می‌رسد که دغدغه او بیش از هر زمان دیگری، احتمال‌های توطئه سرنگونی کشور لبنان از طریق ایجاد جنگ داخلی و وجود برخی نیرو‌های داخلی مرتبط با توطئه‌گران است که برای به راه‌اندازی جنگ داخلی در این کشور و اجرای سناریوی سوریه در لبنان شتاب می‌کنند به همین سبب بیش از یک بار به آنان هشدار داد و در عین حال آمادگی کاملش را برای مقابله مقتدرانه و قاطعانه با این توطئه به هر بهایی که باشد پنهان نکرد.

آقای نصرالله تهدید کرد در برابر جنایت هدف قرار دادن کشور یا منفجر کردن بیروت سکوت نخواهد کرد و در برابر کشته شدن یکی از رزمندگانش در سوریه نیز سکوت نکرده است و هرگز سکوت نخواهد کرد و اگر ثابت شود اسرائیل در منفجر کردن بندر بیروت دست داشته است، به اسرائیل بهایی سنگین تحمیل خواهد کرد. این لحن نشان می‌دهد سید حسن نصرالله دارای اطلاعات حساس و مهمی است و برای تعامل با مسائل مختلف داخلی و خارجی آماده می‌شود.

زمانی که او از هوادارانش به روشنی می‌خواهد خشم خودشان را فرو ببرند و خویشتنداری و خشم خودشان را حفظ کنند؛ زیرا برای پایان دادن به تلاش‌ها برای کشاندن لبنان به این جنگ شاید به این خشم نیاز شود؛ چنین چیزی به معنای آن است که مرحله رواداری و بردباری به سرعت در حال پایان است.

انفجار بندر بیروت و شیوه تعامل با تحولات به وجود آمده در میان مردم لبنان، گسترش تعرض به مقاومت به خصوص در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی، اتهام‌زنی ظالمانه به مقاومت و خشمگین شدن برخی سیاستمداران لبنانی، همه و همه باعث شده است پدیده انتقاد از حزب‌الله لبنان به وجود آید.

روزنامه رای الیوم با مطرح کردن این موضوع که انفجار بیروت کار عوامل رژیم صهیونیستی است، در ادامه نوشت: مهم‌ترین جنبه این پدیده نیز انتقاد به حزب‌الله از بابت بی‌توجهی به وضع داخلی و نیاوردن هوادارانش به خیابان‌ها برای مقابله با توطئه از همان روز اول است و از یک شخصیت برجسته در محور مقاومت مانند انیس نقاش شنیدیم که نه تنها خواستار لزوم مقابله حزب‌الله با فساد و مفسدان در کشور و ریشه کن کردن آنهاست بلکه درخواست کرده است حزب‌الله به مثابه دولت سایه عمل کند تا همه مسائل ریز و درشت کشور را زیر نظر بگیرد و جلوی بی‌تفاوتی و تشدید بی‌توجهی امنیتی و اداری را در بندر بیروت بگیرد، زیرا همین بی‌توجهی‌ها به یک مزدور اسرائیلی امکان داد بمبی را در انبار نیترات آمونیوم کار بگذارد و آن را منفجر کند.

در پایان می‌گوییم احساس ما این است که حزب‌الله در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد که از رواداری‌اش در تعامل با دشمنان لبنانی‌اش شاید به شدت بکاهد؛ همان دشمنانی که در توطئه آمریکا برای نابودی امنیت و ثبات لبنان شرکت دارند و برای خلع سلاح مقاومت و تعرض رسانه‌ای به حزب‌الله از طریق پایگاه‌های ارتباط اجتماعی می‌کوشند و تعرض رسانه‌ای آنان برای مخدوش کردن چهره حزب الله و ایجاد بلوا و نابسامانی در میان طرفدارانش از خطوط قرمز فراتر رفته است.

زمانی که آقای نصرالله به هوادارانش می‌گوید «خشمتان را حفظ کنید، زیرا ما به آن در آینده نیاز داریم» به معنای پایان یک مرحله و آغاز مرحله‌ای دیگر است و پس از آنکه کاسه صبر حزب‌الله لبریز شود یا در آستانه لبریز شدن قرار بگیرد، به شیوه قاطعانه‌تری عمل خواهد شد.