افزایش خشم و ناآرامی در پی توافق ننگین امارات –اسرائیل

"خلود دعیبس" سفیر فلسطین در آلمان انتقاد شدیدی به توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی وارد کرده و گفت: این طور نمی تواند باشد که از راه دور درباره فلسطینیان مذاکره و تصمیم گیری شود.

اخبار بین الملل- وی همچنین گفت: در این توافق این مسئله مطرح است که رهبری سیاسی در اسرائیل و همچنین دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا موفقیتی را از خود نشان دهند و هزینه آن را ما می پردازیم. این توافق تنها خشم و ناآرامی بیشتر را به همراه می آورد. اسرائیل همچنین با برنامه های خود برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی قوانین بین المللی را نقض می کند.

دعیبس همچنین گفت: اشغالگری همچنان مشکل اصلی است.

وی همچنین گفت: هر گونه راه حل سیاسی باید با این هدف انجام شود که حقوق مشروع فلسطینیان در پیش گرفته شود. این بدین مفهوم است که اشغال گری ها باید پایان یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز 23 مرداد ماه در توئیت خود اعلام کرد که توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط صورت گرفته است.

ترامپ همچنین از یک توافق صلح تاریخی بین رژیم اسرائیل و امارات سخن گفت.

مقامات ارشد آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافقات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته است و ظرف چند هفته آینده هیئت‌هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه‌های دوجانبه در خصوص سرمایه‌گذاری،‌ گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، ارتباطات، فناوری، انرژی، سلامت، فرهنگ، محیط زیست، راه‌اندازی سفارتخانه و سایر مسائل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.