بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره برگزاری عزاداری حسینی

جامعه روحانیت مبارز در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان بیانیه‌ای صادر کرد.

اخبار سیاسی- متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز به شرح ذیل است:

قال رسول الله (ص : اما الحسین... خلیفه رب العالمین وغیاث المستغیثین وکهف المستجیرین وحجه الله علی خلقه اجمعین وهو سید شباب اهل الجنه وباب نجات الامه ...

پیامبر(ص) فرمود : حسین (ع) جانشین پروردگار جهانیان و یاور یاری‌خواهان و پناه پناهجویان و حجت خداوند بر همه بندگان و سرور جوانان بهشت و دروازه نجات امت است.

ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی غم‌انگیزترین و در عین حال باشکوه‌ترین لحظات تاریخ  انسان است. زینت آسمان و زمین به همراه عزیزانش به خاک و خون آغشته می‌شوند تا عرشیان به فغان آیند و فرشیان به هیجان و حرکت. زمین و زمان ناله و نوحه  سر می‌دهند و قلب‌ها در فشار اشک و آه قالب تُهی می‌کنند.

پیام ماندگار عاشورائیان: پیروزی مظلومین تاریخ، شکست تبار ستم‌پیشگی و اشرافیت و جهالت. پرچم بیداری و عزت  است و حسینیه‌ها و تکیه‌ها، اردوی حق‌طلبان نسل‌ها و عصرها و کتیبه‌ها و بیرق‌ها تابلوی الهام‌بخش زندگی جاویدان انسان است.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته است و انقلاب سرافراز و پیروز خود را تداوم راه کربلائیان می‌داند و همه سرمایه خود را از حماسه حسینی(ع) وام گرفته است.

مراسم محرم هر سال پرفروغتر و گسترده‌تر برگزار و به رود پرخروش راهپیمایی اربعین تبدیل شده است.

امسال نیز علی‌رغم سایه سنگین ویروس کرونا  یاد و نام حسین (ع)  و مراسم حسینی و عزاداری‌ها هر چه پربارتر  انجام می‌شود.

جامعه روحانیت مبارز با تسلیت و تعزیت  فرارسیدن ایام محرم از همگان برای برپایی مراسم حسینی متناسب با شرایط جدید دعوت می‌نماید و خاضعانه از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتظار دارد به نکات زیر توجه فرمایند:

مراسم  عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت و اعتلای فرهنگ شیعی است، لذا در هر شرایط  برگزار خواهد شد.

حفظ جان و سلامت  لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

خطبای محترم و مداحان بزرگوار تلاش نمایند تا از همه ظرفیت‌ها به‌خصوص روش‌های نو، نهایت استفاده را نموده و تحولی اساسی در حوزه تبلیغ و مرثیه‌سرایی و عزاداری بوجود آورندو به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه‌ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه‌های استکباری برای عادی‌سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام نمایند.

مؤمنین و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با سیاهپوش کردن معابر، مغازه‌ها، دفاتر و منازل و برگزاری جلسات کوچک و خانگی، مدال خدمت و برگزاری عزای آل‌الله را کسب  و قلوب و منازل‌مان را محفل بی‌ریای عزای حسینی کنیم.

نذورات به شکل بسته‌های پخته یا خام میان همه عزاداران و محبین خصوصاً نیازمندان توزیع شود تا همه از سفره برکت و اطعام حسینی بهره‌مند شوند.

نذورات  فرهنگی و تبلیغی را به صورت کتاب و بسته‌های فرهنگی به جوانان عزیزمان هدیه کنیم و معرفت عاشورایی را گسترش دهیم.

از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برای فهم فلسفه عاشورا و رمز ماندگاری آن و تعمیق فرهنگ ایثار، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، ولایتمداری و محبت و عشق ببریم. و هر خانه را محلی  برای گفت‌وگو یا مطالعه جمعی در این باره قرار دهیم.

امیدواریم با عنایات خاصه حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و فرزند بزرگوارش حضرت بقیه‌الله(عج) که قرن‌ها در غم جد بزرگوارش سوگوار و قلبش مالامال از غم و اندوه است، این محرم نقطه عطفی در عزاداری‌ها و ابراز ارادت و اخلاص نسبت به سرور و سالار شهیدان و فرزندان و یاران  شهیدش باشد ـ چنین باد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته