همه‌چیز را از قبل آماده کرده بودند

انفجاری که در بیروت رخ داد، بعد از انفجارهای اتمی هیروشیما و ناکازاکی در دنیا بی‌نظیر بود و فاجعه‌ای بزرگ را در لبنان به وجود آورد. به نظر می‌رسد به دنبال برنامه‌های قبلی که آمریکا اسرائیل و عربستان در لبنان پیاده کردند، حرکتی جدید برای رهایی از کابوس مقاومت در لبنان باشد. همه‌چیز از قبل پیش‌بینی و آماده‌شده بود.
اخبار سیاسی خرید نیترات آمونیوم یک کشور آفریقایی در هفت سال پیش از گرجستان چرا سر از بندرگاه بیروت درمی‌آورد و بار کشتی در انبارهای گمرک بندر تخلیه و نگهداری می‌شود و چرا خلاف قوانین امنیتی، این مدت ۲۷۵۰ تن مواد خطرناک که هرلحظه می‌تواند خطرآفرین باشد، در گمرک می‌‌ماند و هنگامی‌که هم آمریکا و هم اسرائیل در شرایط داخلی بدی هستند و نیازمند تبلیغات برای ادامه کار خود می‌باشند، این میزان مواد آتش‌زا منفجر می‌شود که تا کیلومترها آثار انفجار حس می‌شود.
اسرائیل خرسند می‌شود، گرچه اعلام می‌کند کار او نبوده است و این برنامه همیشگی اسرائیل است که ترور یا جنایتی انجام می‌دهد و همه می‌دانند کار اسرائیل بوده است، ولی خود رسما آن را رد می‌کند.
ترامپ می‌گوید مطابق نظر نظامیان، به خاطر یک حمله این انفجار پدیده آمده و هم‌اکنون هم کمک‌های خود را به تغییرات سیاسی در حکومت لبنان منوط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی می‌نماید.
ماکرون بلافاصله و باعجله یاد مستعمره قدیم خود می‌افتد و به لبنان می‌رود و همانند قیم یک ملت می‌گوید: تغییرات اساسی در نظام حکومتی به وجود آورید و اگر نکردید، خودم دو هفته بعد می‌آیم و انجام می‌دهم و جالب است که از این سخنان قیم‌مآبانه و استعمارگرانه قرن هجدهمی خود شرم هم نمی‌کند و سران احزاب طرفدار غرب و آمریکا را به اغتشاش و ساقط کردن دولت و ریاست جمهوری لبنان ترغیب می‌کند که با پول عربستان، چند وزارتخانه را تسخیر و اسناد خیانت‌ها و فساد همین احزاب را نابود می‌کنند.
بلافاصله حامیان سعد حریری، سمیر جعجع و ائتلاف ۱۴ مارس به خیابان‌ها می‌‌ریزند و با اغتشاش، لبنان را به‌سوی هرج‌ومرج و بی‌‌دولتی و ایجاد جنگ داخلی سوق می‌دهند.
ماکرون هم رسما می‌گوید: کمک‌های ما و آمریکا زمانی به دست لبنان می رسد که حزب‌الله خلع سلاح شود و این قدرت مردمی لبنان نابود گردد، در غیر این صورت از کمک و پول خبری نخواهد بود.
حزب‌الله نباشد و موشک‌های حزب‌الله نباشد،‌ اسرائیل نفسی به‌راحتی خواهد کشید و سوریه را هم در ضعف نگاه خواهد داشت و بازهم دم از نیل تا فرات می‌زند و می‌تواند برای ایران اسلامی، مسئله درست کند.
با وعده‌های دروغین به مردم لبنان می‌گویند اگر می‌خواهید دوباره لبنان، گل‌وبلبل شود و بیروت، عروس خاورمیانه،‌بایستی با طرح حذف حزب‌الله موافقت کنید که قطعا با چنین طرحی، زندگی لبنانی‌ها بدتر خواهد شد، چرا که تجربه مصر هم پیش روی ماست.
به نظر می رسد آمریکای جنایتکار و اسرائیل متوحش و تروریست و عربستان گاوشیرده و فرانسه استعمارگر دست‌به‌دست هم داده‌اند که مقاومت اسلامی را در منطقه حذف نمایند و این انفجار، بهانه کاملا مناسبی است تا هم فشار بیشتری وارد کنند و هم به‌وسیله عوامل خود در تنور اغتشاشات داخلی بدمند و بی‌دولتی را در لبنان پیاده کنند.
در چنین اوضاع پیچیده‌ای جایگاه مقاومت و به‌ویژه حزب‌الله و حفظ موقعیت خود و هدایتگری افکار عمومی لبنان بسیار مهم است و حمایت‌های همه‌جانبه دولت ایران و به‌ویژه کمک‌های مردمی با وجود همه مشکلات و فشارهای اقتصادی کمرشکن، بسیار ضروری می‌نماید.
زیبایی این همبستگی در آن است که مردمی که خود تحت‌فشار شدید هستند، به یاری و کمک یاران هم‌سنگر خط مقدم مقاومت می‌شتابند و این بصیرت و جوانمردی ملت ما را می‌رساند.