مجمع روحانیون: از رهبر انقلاب به‌خاطر دعوت مومنان برای عزاداری با موازین بهداشتی سپاسگزاریم

 مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: «وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال انجام خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.»

اخبار سیاسی-متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

سلام بر ایمان وعشق و حماسه ی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

با فرارسیدن ماه محرم دل‌های پاک شیعیان و همه انسان دوستان و دلدادگان آزادی و عدالت، سرشار از عشق به اباعبدالله و خاندان پاک او و غرق در ماتم می‌شود.

عاشورا نماد درخشان تشیع است که حقیقت اسلام را زنده نگه داشته و بیداد و تبعیض و تحقیر انسان و وادادگی او در برابر طاغوت را نکوهیده و محکوم کرده است. نهضت حسینی در هر منطقه به خصوص از سوی شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام طی مراسم و مناسک ویژه بزرگ داشته می‌شود و هیچ حادثه و جریانی نتوانسته است آتش این عشق و دلداگی را خاموش کند.

مجمع روحانیون مبارز با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله و یاران پاکبازش توجه مومنان و هم میهنان را به نکته های زیر جلب می‌کند. 

۱-امسال که ویروس ویرانگر کرونا جان انسان‌ها را در سراسر زمین از جمله میهن عزیزمان در معرض تهدید جدی قرار داده است ادای احترام به عاشورا و اباعبدالله و بزرگداشت یاد و نام او را نیز با الزامات تازه‌ای مواجه کرده است که موجب می‌شود  عزاداری‌ها به گونه‌ایی دیگر برگزار شود.

۲- رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پرتکل‌های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران بخصوص عزاداران لازم است.

۳- لزوم خودداری جدی از تجمعات و مراسمی که موجب شیوع بیماری و سرایت گسترده‌تر ویروس کرونا می‌شود.

۴- از رهبر معظم انقلاب و مراجع گرانقدر و عالمان بزرگوار دین که مومنان را به عزاداری با رعایت موازین بهداشتی دعوت کرده‌اند و بر توهم جاهلانه یا مغرضانه ناسازگاری دین و علم، خط بطلان کشیده‌اند سپاسگزاری می‌شود. باید مبنای مومنان و عزاداران سیدالشهداء (ع) رهنمودهای این بزرگان و نه گفتارها و مواضع جاهلانه‌ای باشد که موجب وهن دین و دینداری است.

مجمع روحانیون مبارز بار دیگر یاد و خاطره شکوهمند عاشورا را گرامی می‌دارد و اعلام می‌کند که وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال انجام خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.                                                        

مجمع روحانیون مبارز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

۲۸ مرداد ۱۳۹۹