برکناری سخنگوی وزارت‌خارجه سودان به علت اظهاراتش درباره عادی ‌‎سازی روابط با تل‌آویو

امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «حیدر بدوی صادق» سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان در پی تأیید عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برکنار شده است.

اخبار بین الملل با این حال، شبکه «اسکای نیوز»‌ نوشت که سخنگوی وزارت‌خارجه سودان از منصب خود برکنار شده و در اداره دیگری به کار گرفته شده است.

این اقدام پس از آن است که عصر روز سه‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه سودان در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز گفت: «دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم».

پس از این اظهارات، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم سودان برای سازش با این رژیم استقبال کرد و گفت: «اسرائیل، سودان و کل منطقه از توافق صلح منتفع خواهند شد. ما با هم آینده بهتری برای منطقه می‌سازیم. ما هر آنچه لازم است را برای تبدیل کردن این دیدگاه به واقعیت انجام خواهیم داد».

با این حال، وزارت خارجه سودان مصاحبه حیدر بدوی صادق سخنگوی خود درباره رابطه این کشور با رژیم صهیونیستی را تکذیب و در عین حال، تاکید کرد که خارطوم درباره هیچ نوعی از روابط با رژیم صهیونیستی مذاکره نکرده است.