دو افسر سعودی و دو فرمانده دولت مستعفی در یمن کشته شدند

درگیری‌های روز گذشته تا کنون در اطراف شهر مأرب در مرکز یمن ، تلفات سنگینی بر دوش ائتلاف سعودی گذاشته است.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در این درگیری‌ها دو افسر سعودی به نام‌های «مبارک بن تعب الدوسری» و «سلمان بن احمد الغزوانی» و دو فرمانده عناصر وابسته به دولت هادی به نام‌های سرهنگ ستاد «عقیل مصلح» و «ناصر صالح الجهمی» فرمانده گردان « بنی جبر» به علاوه تعدادی زیادی از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

این درگیری‌ها در منطقه «مدغل» در شمال غرب شهر مأرب رخ داده است. برخی کاربران سعودی در شبکه‌های اجتماعی تعداد کشته‌های ارتش سعودی را بیش از این ذکر کرده و نوشته‌اند که تمامی آن‌ها عضو گارد ملی سعودی بودند.

برخی از کابران یمنی نیز نوشته‌اند که این تعداد کشته در اثر حمله موشکی شب گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی بوده است.

به گفته رسانه‌ها درگیری‌های شدیدی از چند روز گذشته در چندین محور در اطراف شهر مأرب واقع در مرکز یمن به وقوع پیوسته است و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از چندین جهت به سمت شهر پیشروی و آن را محاصره کرده‌اند.

یک منبع نظامی عالی‌رتبه در وزارت دفاع یمن نیز دیروز (چهارشنبه) از حمله موشکی به اردوگاه استراتژیک «ماس» در مأرب خبر داد.

استان مأرب هم اکنون مرکز ثقل درگیری‌های سرنوشت‌سازی است که در صورت پیروزی نهایی ارتش و انصارالله یمن، باید کار دولت مستعفی یمن را تمام شده تلقی کرد. عملیات نیروهای یمنی در این استان از سال گذشته آغاز شده و این نیروها هم اکنون در نزدیکی شهر مأرب قرار دارند. مأرب اصلی‌ترین پایگاه حزب اخوانی الاصلاح بعنوان مهم‌ترین متحد دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.