تنها راهکار مبارزه با «اسرائیل» مقاومت مردمی است

 «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر لزوم اتحاد ملی در این کشور برای مقابله با طرح‌های صهیونیست‌ها تأکید کرد.

اخبار بین الملل- گروه‌های فلسطینی روز گذشته در رام الله با حضور اشتیه نشستی برگزار کردند که این مسئول فلسطینی تأکید کرد، این نشست، مرحله تازه‌ای را به وجود خواهد آورد.

خبرگزاری صفا فلسطین به نقل از اشتیه گزارش داد، زمینه این دیدار، مبتنی بر برنامه مشترک برای بیرون راندن رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین بود.

وی ادامه داد، بر اساس نشست مذکور، تأکید شده است که «مقاومت مردمی، ابزار مشترک مبارزه با رژیم صهیونیستی است».

نخست وزیر تشکیلات خودگردان خاطر نشان کرد، برای تسلیم کردن ملت فلسطین و پذیرش مسائل تحمیلی، از نظر سیاسی، اقتصادی و معیشتی به این ملت فشار وارد شد.

اشتیه در پایان تأکید کرد، ملت فلسطین زمانی که نپذیرفت تسلیم شود و طرح صلح تحمیلی آمریکا را رد کرد، «به عنوان بخشی از عملیات فشار سیاسی، برخی از کشورها عربی سوق داده شدند تا بدون هماهنگی یا گفت‌وگو با ما، قبول کنند که بخشی از طرح‌های عادی سازی باشند و از طرحهای آمریکا و اسرائیل، تبلیغ کنند».

منظور اشتیه از اقدام برخی کشورهای عربی، عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی است که اخیرا صورت گرفت. این اقدام ابوظبی، موج شدیدی از محکومیت و انزجار را به همراه داشت.

گروههای ملی و اسلامی فلسطین هم روز گذشته در محکومیت اقدام امارات در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

شمار زیادی از گروهها و طیفهای سیاسی و اسلامی به همراه مردم فلسطین در غرب شهر غزه این راهپیمایی را برگزار و با در دست داشتن پلاکاردهایی، تأکید کردند که امارات از این اقدام عقب‌نشینی کند.