آمریکا مجبور به تجارت با چین نیست

به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ، در مصاحبه جدید خود با شبکه فاکس نیوز از احتمال جداسازی اقتصاد کشورش از چین خبر داد.

اخبار بین المللترامپ در این مصاحبه خطاب به «استیو هیلتون» مجری برنامه گفت: «ما مجبور به تجارت با چین نیستیم.»

وی در ادامه در راستای افتراق از پکن افزود: «اگر آن‌ها درست رفتار نکنند من قطعا و قطعا مجبور به انجام این کار خواهم شد.»

پیش از این «مارک مدوز» رئیس دفتر کاخ سفید ، اعلام کرده بود هیچ گفتگویی در سطح مقامات بلندپایه بین آمریکا و چین برنامه ریزی نشده است.

همچنین دونالد ترامپ پیشتر به خبرنگاران گفته بود به خاطر ناامیدی از عملکرد پکن در جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، بررسی توافق تجاری فاز یک را که ماه ژانویه با چین به دست آمد، به وقت دیگری موکول می‌کند. این بررسی قرار بود ۱۵ اوت (بیست و پنجم مرداد) انجام شود.

ترامپ چند ماه پیش (اردیبهشت) نیز در مصاحبه با فاکس نیوز «به دلیل مسائل به وجود آمده درباره ویروس کرونا» قطع تمامی روابط آمریکا با چین را بعید نداسته بود.

به تازگی «لی یوچنگ» معاون وزیر امور خارجه چین، در مصاحبه‌ای با اشاره به احتمال وقوع جنگ سرد میان پکن و واشنگتن بر همکاری و تعامل میان دو کشور تاکید کرد.

او در این مصاحبه با اشاره به برخی رفتار‌های ضدچینی مقامات آمریکا گفته بود: «آمادگی برای دروغ گفتن» و «تبدیل شدن قانون‌شکنی به عادت» از ویژگی بارز این افراد است.