به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات اخیر در بحرین به ویژه سرکوب خشونتآمیز اعتراضات مسالمتآمیز مردم این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی در خصوص افزایش موج اعتراضات مردمی در مخالفت با برگزاری مسابقه اتومبیلرانی و نگرانی از وضعیت جسمی و سلامتی یک فعال حقوق بشری بحرینی به دنبال اعتصاب غذای دو ماهه، اظهار داشت: تداوم و افزایش اعتراضات مردمی در نقاط مختلف بحرین بیانگر خواست جدی آنها برای کسب مطالبات مشروع خود بوده و قطعاً سرکوب و برخورد خشونت‌آمیز با اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم این کشور شده خطای راهبردی است که لازم است این رویکرد اصلاح شود.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم مناسب‌ترین راهکار در بحرین توجه جدی به مطالبات مشروع مردم و پایان دادن به سرکوب‌ها و خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور است.

مهمانپرست افزود: جای بسی تعجب است که برخی کشورهای غربی مدعی حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، با تغافل نسبت به مطالبات مردمی در بحرین که چیزی فراتر از حقوق حقه خود بر مبنای دموکراسی نمیخواهند، با سکوت خود با رویکرد خشن دولت بحرین همراهی میکنند.