اتصال ١٧ هزار روستا به شبکه گازرسانی در دولت تدبیر و امید

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی  وزارت نفت  گفت: خط انتقال گاز کوریدور غرب کشور کار بزرگی شده است، البته مرکز دیسپاچینگ که چند ماهی آماده افتتاح بود اما این دست و آن دست می‌شد تا در هفته دولت افتتاح شد.

اخبار سیاسی-  رئیس جمهور تصریح کرد: یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و شهید رجایی و باهر را گرامی‌ میداریم و امیدواریم در هفته دولت مسئولین دولتی قادر باشند بخشی از خدماتی که ارائه کردند را به مردم ارائه دهند.

وی در مورد اهمیت صنعت گاز در کشور بیان داشت: صنعت گاز هم انرژی پاک به ما می‌دهد و هم بخشی از توسعه کشور است و باعث اتصال ایران به همسایگانش شده است. ما در غرب کشور گاز را به عراق و ترکیه صادر می‌کنیم و قادر هستیم در شرق هم به همسایگان گاز صادر کنیم.

روحانی تصریح کرد: ۱۷ هزار روستا در دولت تدبیر و امید به شبکه گاز متصل شده است. تقریباً تمام شهرهای کشور هم به گاز متصل هستند جز برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان که آن هم در همین دولت گاز به این استان رسید.

رئیس جمهور با اشاره به توصیه روز گذشته رهبری برای قراردادن نام نیک از خود و گذاشتن ارمغان برای دولت بعد، اظهار داشت: ما یادگار بزرگی در گاز برای دولت آینده گذاشتیم و تمام فازهای پارس جنوبی جز یک فاز تکمیل شده است و دولت بعدی از لحاظ بنزین، گازوئیل و گاز بی نیاز است و پتروشیمی ما دو برابر شده است. ما در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم و در گاز و نفت در میدان‌های مشترک کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی گفت: ما جهش دوم را در این دولت در پتروشیمی انجام خواهیم داد و جهش سوم چند سال دیگر انجام خواهد شد. ما برای دو دولت دیگر داریم برنامه ریزی می‌کنیم.

روحانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمینه خام فروشی تصریح کرد: البته در زیمنه همه معدن باید تحول انجام شود. نباید سنگ ساختمانی ما به صورت خام به فلان کشور اروپایی برود و بعد دوباره به کشور وارد شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: ما تا پایان سال افتتاح‌ها را خواهند داشت و علی رغم فشارها مردم شاهد تحول خواهند بود.