تحلیلگر عراقی: خروج آمریکا از پایگاه‌های عراق، «فریبکاری» است

 «کامل البیاتی» تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به اینکه خروج نظامیان آمریکا از مناطق نزدیک شهرها در راستای یک طرح نظامی است، گفت که آمریکا با آتش بازی می‌کند.

اخبار بین الملل- البیاتی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» اعلام کرد، کاهش نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های نزدیک به شهرها تنها فریبکاری است و آنها می‌خواهند به عراقی‌ها چنین القا کنند که از عراق خارج خواهند شد.

او افزود: نظامیان آمریکا از پایگاه‌های نظامی نزدیک به شهرها خارج و به پایگاه‌های دور دست در صحراها می‌روند تا از تیررس موشک‌ها در امان بوده و در صورت شلیک موشک به سمت آن‌ها مکان این موشک‌ها را بهتر شناسایی کنند.

این تحلیلگر سیاسی عراق همچنین گفت که آمریکا نمی‌خواهد نیروهایش را کاهش دهد بلکه در حال باز استقرار نیروهایش است و آنها را از اردوگاه‌هایی که پیشتر هدف حمله موشکی قرار گرفتند، خارج کرد.

البیاتی اظهار داشت که منافع آمریکا در عراق به ویژه پس از توافقنامه‌های جدید امضا شده با دولت، بیشتر از آن است که نیروهایش را از این کشور خارج کند و این توافقنامه‌ها نشان می‌دهد که نظامیان آمریکایی به بهانه حمایت از شرکت‌های وابسته به واشنگتن و کادر آن در عراق باقی خواهند ماند.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش روز یکشنبه (دیروز) طی بیانیه‌ای از تحویل بخش ویژه پایگاه نظامی التاجی بغداد به طرف عراقی خبر داد و طرف عراقی تحویل یکی از بخش‌های این پایگاه را تأیید کرد.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته بود.

از آغاز سال جاری میلادی، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، شش پایگاه نظامی را به نیروهای عراقی تحویل داده است.