ادعای عجیب دیپلمات ارشد آمریکا: بایدن به نفع ایران و چین و داعش قدم برمی‌دارد

اولین شب مجمع سالانه حزب جمهوری خواه در حالی برگزار شد که هم حزبی‌های دونالد ترامپ اهتمام ویژه‌ای برای اصلاح وجهه خدشه‌دار شده او در سطح ملی و بین المللی داشتند.

اخبار بین الملل- دوشنبه شب و پس از آنکه ترامپ رسما به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد، برخی متحدان او تلاش کردند تا تصویر یک رئیس دلسوز را از او به همگان القا کنند که سعی در مهار شیوع ویروس کرونا و نیز جلوگیری از ایجاد بحران اقتصادی در آمریکا داشته است. این تلاش‌ها در حالی صورت گرفت که آمار و ارقام مبتلایان و مرگ و میر‌ها و نیز رکود و بیکاری چیز دیگری می‌گویند.

متحدان نزدیک رئیس جمهور آمریکا از جمله نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در این میانه پیشتاز بوده و سعی در بهبود وجهه ترامپ در عرصه جهانی داشت. هیلی به رغم واقعیت‌ها مدعی شد در دوران ریاست جمهوری ترامپ برخلاف دروه باراک اوباما رتبه آمریکا در سطح بین المللی ارتقا یافته است. این مدعا در حالی عنوان شد که به اذعان همگان یکجانبه گرایی و توسل به سیاست‌های قلدرمابانه از سوی میلیاردر کاخ سفید به بی اعتباری آمریکا در میان دوست و دشمن بدل شده است.

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین نامزد دموکرات‌ها را از ادعا‌های خود بی نصیب نگذاشت و از او به عنوان رئیس جمهوری یاد کرد که می‌تواند به نفع ایران و چین و داعش قدم بردارد.

فرماندار سابق کارولینای جنوبی از جمله جمهوری خواهانی بود که شب گذشته تلاش کرد تا جایگاه متزلزل ترامپ را در روز‌های مانده به انتخابات سرنوشت ساز نوامبر اندکی بهبود بخشد. او مدعی شد ترامپ رویکرد متفاوتی را در پیش خواهد گرفت. او در قبال چین سخت گیر است. او بر داعش پیروز شد. او به دنیا آنچه را لازم است، می‌گوید.

ترامپ و هم حزبی هایش که در کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقبال خود در سوم نوامبر را از دست رفته می‌بینند، در تلاشند تا از نشست آتی انتخاباتی جمهوری‌خواهان برای جبران عقب‌ماندگی او نسبت به رقیب دموکراتش بهره ببرند. رئیس جمهور آمریکا که در سال سرنوشت ساز انتخاباتی در مواجهه با چند بحران اساسی از جمله شیوع کرونا و اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا ناکارآمدی غیر قابل اغماضی را در کارنامه ریاست جمهوری خود به ثبت رساند، در آستانه انتخابات سوم نوامبر محبوبیت خود را حتی در میان هم‌حزبی‌هایش از دست رفته می‌بیند.

با این اوصاف، ترامپ نشست انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه را به مثابه یکی از آخرین فرصت‌ها برای بهبود جایگاه از دست رفته خود در نظرسنجی‌ها و فرار از شکست احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری می‌بیند.