مجلس یازدهم حامی گفتمان انقلاب در عرصه های جهانی است

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار سیاسی- وی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم، گفت: مجلس این دوره مسئولیت های بسیار زیادی دارد که اهم آن آرمان خواهی انقلاب اسلامی است که باید اقدام به مقاوم سازی جامعه ایرانی-اسلامی کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم باید بتواند بلندگوی آرمان خواهی با هدف حمایت از تمدن اسلامی و توجه ویژه به گفتمان انقلاب در عرصه جهانی باشد و مجلس باید به این سمت حرکت کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مجلسی است که اعتقاد درونی و وجودی به انقلاب اسلامی دارد که پایه آن بر مبارزه با نظام سلطه شکل گرفته و از جریان مقاومت حمایت می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلات درون ساختاری اداری کشور را در مجلس حل کنیم و اختلالات موجود در نظام دیپلماسی را در قالب کارگروه های دوستی پارلمانی رفع کنیم و آن ها را با نهضت ها ارتباط دهیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مجلس نیاز به پشتیبانی فکری و نظری حوزه دارد برای اینکه می خواهد دقیق عمل کند و تاکنون کارهای دقیقی در حوزه علمیه قم صورت گرفته که باید این اقدامات تبدیل به زبان مجلس و قانون شود.

در ادامه این دیدار آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور مجلس یازدهم را مایه افتخار دانست و گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت بین المللی دارد که امواج آن بین المللی است اگرچه در خصوص محور مقاومت در کشور و حوزه کارهای خوبی انجام شده اما باید اقدام به گفتمان سازی فکری، اجتماعی، حوزوی، فرهنگی و سیاسی شود.

وی افزود: کشورهای زیادی در موضوع جریان سازی فکری اقداماتی را انجام داده اند که نشان می دهد هنوز در کشور نسبت به آن ها عقب هستیم که با توجه به توانمندی های بالایی که در حوزه بین الملل داریم باید لایه های عمیق فکری را فعال کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در این رابطه باید ظرفیت های دانشگاهی را در فضای بین الملل فعال کرد و مجلس شورای اسلامی امکان گفتمان بین المللی را برای حوزه فراهم کند.

وی ابراز کرد: 20 سند تصویب شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که می تواند تاثیرگذار باشد اما لازم است که مجلس و دولت پای کار بیایند و با نگاه فراسازمانی می توان روی آن به صورت برنامه ریزی کوتاه مدت یا بلندمدت کار کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ارتباط مجلس و حوزه های علمیه باید بیشتر از گذشته باشد چرا که انتظارات برآورده نشده که لازمه تحقق این امر تعامل بیشتر بین این دو نهاد است.