رسوایی اتحادیه عرب و دبیرکل آن به شکل مفتضحانه‌ در جهان

هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه یمن در صنعاء در سخنرانی نسبت به خواب عمیقی هشدار داد که یقیناً به فروپاشی کامل این نهاد عربی می‌انجامد، چراکه اتحادیه عرب از اهداف والایی که به خاطر آن شکل گرفته بود، خارج شده است.

اخبار بین الملل- وی گفت: اتحادیه عرب به مسائل و اختلافات عربی- عربی بر اساس اصل حفظ وحدت منافع و اهداف ملت‌ها و کشورهای عربی در رویارویی با هجمه‌ها و توطئه‌هایی که از چندین محور و در رأس آن محور شرارت صهیونیستی و حامیان آن در منطقه عربی با آن مواجه هستند، نمی‌پردازد.

وی عنوان داشت که اتحادیه عرب و دبیرکل آن به صورت مفتضحانه‌ای در مقابل جهانیان و بشریت و جامعه بین الملل از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ رسوا گشته‌اند چراکه چشم‌هایشان را بسته و تجاوز نظامی و محاصره فراگیر ملت یمن را با عناوین واهی مطرح شده از سوی کشورهای متجاوز، توجیه کرده‌اند و این علی رغم آن است که نقض‌های فاحش و غیرانسانی از سوی کشورهای ائتلاف متجاوز صورت گرفته و همچنان می‌گیرد و این نقض ها توسط سازمان‌های بین المللی و انسانی و گروه‌های حقوق بشری محکوم شده و می‌شود.

وزیر خارجه یمن خاطرنشان کرد: به جای آنکه اتحادیه عرب به ماموریت‌های خود عمل کند که در منشور آن ذکر شده است، به نحوی جانبدارانه عمل می‌کند که گویی یک کلوپ سیاسی منطقه‌ای است که با ثروتمندان منطقه عربی و کسانی که برای بودجه مدیریت آن پول واریز می‌کنند، به ویژه از کشورهای متجاوز به یمن، محاصره شده است.

وی ادامه داد که این مساله باعث شده است دبیرکل اتحادیه عرب و تیم وی، صرفاً ابزار و سخنگویی رسمی باشند که بیانیه‌های کشورهای متجاوز به ملت یمن و محاصره کننده مرزها و بنادر دریایی و حریم هوایی آن را تکرار می‌کنند.

وزیر خارجه یمن تاکید کرد که اخیراً با مخالفت اتحادیه عرب و دبیرخانه آن با درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین جهت برگزاری نشست فوق العاده به منظور بررسی مساله عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی ، واپسین نقاب از چهره اتحادیه عرب و دبیرخانه آن برافتاد.