نفوذی‌ها، خنجری برای ضربات کاری دشمنان

چه بسیار زنان و مردانی که با رساندن خود به افراد تاثیرگذار یک کشور ، از طریق دوستی، گرفتن پست و مقام و یا حتی ایجاد نسبتهای فامیلی، توانسته اند در تصمیمات مهم کشوری و انتصاب افراد خاص و یا حتی قتل و .. نقشی کلیدی ایفا و سپس فرار کنند.

شاید اولین پروژه نفوذ در اسلام ساخت "مسجد ضرار" بود که منافقان می‌خواستند با جریانهای به ظاهر معنوی در بین مردم نفوذ کنند و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دستور خداوند آن را تخریب کرده و آتش زدند. 

اولین قهر نبوی هم در برخورد با قطبی سازی "عبدالله بن اُبی" بود که می‌خواست دوقطبی مهاجر و انصار ایجاد کند و پیامبر پس از شنیدن این ماجرا، یک روز کلا با مردم صحبت نکردند.

نمونه دیگر "کعب" و شاگردش "ابوهریره" را می‌توان مثال زد که یهودی‌های نفوذی بودند و مشاور خلفا شدند و با آوردن "اسرائیلیات" و احادیث جعلی، خواستند نام و یاد اهل بیت علیهم السلام را در میان مردم کمرنگ کنند.

در زمان امیرالمومنین علی علیه السلام هم افرادی مثل "اشعث" بین مردم کوفه دوقطبی سازی می‌کردند و حتی این اشعث بود که به دستور معاویه، زمینه بر سرنیزه کردن قرآن در جنگ "صفین" را فراهم کرد و باعث شد تا بعدها جرقه ایجاد "خوارج" زده شود !

در ماجرای کربلا هم نقش یک نفوذی و یک مشاور غیرمسلمان به نام "سرجون" در تصمیم اولیه یزید برای انتصاب "ابن زیاد" به عنوان والی کوفه دیده می‌شود. 

اینها البته فقط چند نمونه اندک از نقش نفوذی ها و خائنین و منافقین در آن دوران بود که با کارهای خود فجایع بسیاری را رقم زدند و موجبات شهادت اهل بیت علیهم السلام را فراهم کردند.

در عصر حاضر نیز از دوران ناصرالدین شاه قاجار به بعد می‌توان رد پای نفوذی های شوروی و انگلستان را در دربار مشاهده نمود؛ آنهایی که می‌کوشیدند با ترجیح مصالح دول خارجی بر مصلحت ایران و ایرانی، قجرزاده های ضعیف و زودباور را فریب داده و بیش از پیش از ایران بدزدند و ببرند؛ و ایران را به سراشیبی فقر و وابستگی سوق دهند.

دوران پهلوی اول و دربار رضاشاه، نه تنها خط نفوذ ادامه یافت، بلکه تشدید شد و نفوذی هایی از آلمان، بریتانیای استعمارگر و روس خبیث، در همه عرصه ها جولان می‌دادند.

نوبت که به پهلوی دوم رسید، خصوصا پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، پروژه نفوذ به دست ارگان‌هایی چون ساواک سپرده شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، حزب توده، مجاهدین خلق، فداییان خلق و ... احزابی بودند که چون سهمی را برای خود پیدا نکردند، سعی بر این داشتند که با نفوذ در ارگان‌های مهم کشوری و لشگری به اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنند و از همین طریق بسیاری از بزرگان نظام را ترور کردند.

پرونده چهار دهه گذشته انقلاب نشان می‌دهد که هرگاه انقلاب خواسته در مسیر رو به پیشرفت خود به ثبات برسد، آمریکا از جریان نفوذ برای مقابله با آن بهره گرفته است.

به طور مثال این نفوذی ها در بسیاری از مراکز حساس، افراد خود را تحت پوشش‌های مختلف، مانند نخست‌وزیری، دادستانی، وزارت خارجه و اقتصاد و دارایی چیده بودند و با سرقت اسناد از وزارتخانه‌ها، زمینه های اقدامات نظامی را فراهم می‌کردند.

فاجعه‌ ششم تیرماه ۶۰  و ترور آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر، پس از بررسی طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس رخ داد؛ چرا که کامل‌ترین و جامع‌ترین سخنان در میان موافقان طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر، مربوط به ایشان بود

فاجعه هفتم‌ تیرماه ۶۰ و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران و شخصیتهای رده بالای نظام نیز توسط نفوذی ها به وقوع پیوست. عامل بمب‌گذاری"محمدرضا کلاهی" بود که مدت‌ها در حزب‌ جمهوری سرچشمه در قالب نیروی خدماتی حزب مشغول کار شده بود که پس از انفجار و ایجاد این فاجعه موفق به فرار می‌شود.

فاجعه هشتم شهریور ماه ۶۰ و ترور شهیدان رجایی و باهنر توسط "کشمیری" نفوذی وقت از جمله ضربه های مهلک و کاری بود که در تابستان ۶۰ به ما وارد شد . 

اخبار سیاسی- فاجعه دادستانی در ۱۴ شهریور ۶۰ که با فاجعه‌‌های هفتم تیر و هشتم شهریور شباهت داشت نیز توسط یکی از عناصر نفوذی به نام "فخرایی" که خود را از محافظان شهید قدوسی، رئیس‌ وقت دادستان انقلاب قرار داده بود رخ داد . 

به گزارش افکارنیوز، پروژه شهدای محراب و شهدای نیروی زمینی ، هوایی و دریایی سپاه و ارتش، تنها بخش بسیار کمی از ترورهای ناجوانمردانه گروهک‌ها و تروریست‌ها و نفوذی‌هایی است که هم اکنون بعضی از آنها زنده هستند و آزادانه در کشورهای حامی تروریست به سر میبرند!

در سالهای اخیر تاسیس مدارس طبیعت و مهدکودکها با ایده های غیردینی توسط حزب توده و بهائیان زمینه ای شد برای نفوذ تا در پوشش فعال محیط زیست، در واقع جاسوسی از مراکز نظامی و امنیتی و تغییر زیرساخت‌های فرهنگی جامعه در دستور کار دشمن قرار بگیرد ! کاوه مدنی، موشه طاهباز و کاووس سید امامی از این دست افراد بودند.

دکتر احمدرضا جلالی از دیگر نفوذیانی بود که به‌دلیل ارتباط نزدیک با دانشمندان هسته‌ای، لیستی از اطلاعات آنان را به موساد تحویل می‌داد و این اطلاعات مبنای اصلی موساد برای ترور دانشمندان کشورمان، شهیدان علی محمدی ، شهریاری، رضایی نژاد و احمدی روشن را فراهم کرد.

امروزه نفوذی‌ها در مهمترین نهادهای انقلابی وارد شده اند؛ نمونه هایی همچون: جلال حاج زواره سرهنگ هوافضای سپاه که به مدت ۳ سال، در ازای دریافت پول و گرفتن تابعیت آمریکا اطلاعات موشکی سپاه را به سازمان سیا می‌داده است؛ جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست که نقش مهمی در ایجاد تحریمها برای ایران داشت و آنقدری به رده های بالا نفوذ پیدا کرده بود که طعم آدامس مورد علاقه بعضی ها را می‌دانست!؛ سیامک نمازی مشاور اقتصادی و رئیس یک باند بزرگ مافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... ؛ سعید عابدینی که با راه‌اندازی کلیسای خانگی، اقدام به تبلیغ علیه اسلام و تشویق به ارتداد و گرایش به مسیحیت می‌کرد؛ نازنین زاغری از مدیران مخفی بی بی سی فارسی که مسئولیت تربیت خبرنگار برای این رسانه را بر عهده داشت؛ سید محمود موسوی مجد از جاسوسان سازمان سیا و موساد که در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد شهید سرلشگر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار می‌داد؛ روح الله زم و هنگامه شهیدی که با کانال آمدنیوز و شبکه های اجتماعی مخرب خود ضمن ایجاد شایعات و جرقه اغتشاشات خیابانی، مدافع جاسوسان امنیتی و فرق ضاله بودند و از سوی سعودی‌ها هم تامین مالی می‌شدند؛ شارمین میمندی‌نژاد مدیرعامل جمعیت بهایی خیریه امام علی که در پوشش اقدامات عام‌المنفعه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی، به طور رسمی از دولت آمریکا بودجه گرفته و علاوه بر حمایت از آشوبهای منافقین و درخواست حمله نظامی آمریکا به ایران، مجری سیاستهای تهاجم فرهنگی غرب بویژه در عرصه زنان و ترویج انحرافات جنسی است؛ و دیگر افرادی که در قالب پستها و نهادهای مدنی و ارگانهای فرهنگی و اقتصادی چون سینما، بانک و حتی صدا و سیما، راه‌های نفوذ دشمن را باز می‌کردند و متاسفانه نسبت به نفوذی های بخش سیاسی کمتر به آنها توجه شده و لذا کارشان مخرب تر است ولی این مقاله گنجایش ذکر نام تک تک آنها را ندارد، از این جمله اند. 

غرض آنکه بدانیم دشمن هست و دشمنی می‌کند و روز به روز در قالبهای مختلف در صدد براندازی و دور کردن ما از اهداف و آرمانهای اصیل اسلامی است ، این وسط سربازان گمنامی به شهادت رسیده اند و افراد بی‌گناهی به مسلخ کشیده شده اند و خونشان مباح شمرده شده است؛ حواسمان باشد جای جلاد و شهید را عوض نکنیم و به بهانه صلح دوستی، مترسک دست دشمنان و تایید کننده عاملان ترور و وحشت نشویم .

صفورا ترقی