استقرار ناو هندی در دریای جنوبی چین

 به نقل از وبگاه خبری ایندیا تودی، پس از افزایش تنش‌ها میان هند و چین ، اکنون مقامات ارشد دولت دهلی از استقرار یک ناو جنگی در دریای جنوبی چین خبر دادند.

اخبار بین الملل- این اقدام در حالی صورت گرفته است که دوماه پیش تنشی میان دهلی و پکن در «دره گالوان» اتفاق افتاد و در این درگیری ۲۰ نظامی هند کشته شدند.

به گفته مقامات ارشد دولت هند اکنون در واکنش به این تنش یک ناو جنگی در دریای جنوبی چین مستقر شده است. همچنین قرار است این ناو جنگی هند به طور دائم با نیرو‌های آمریکایی حاضر در دریای جنوبی چین در تماس باشد.

علاوه‌بر این مقامات هند گفته‌اند استقرار این ناو جنگی به معنی آن است که آن‌ها نسبت به احتمال بروز درگیری در منطقه «لاداخ شرقی» و واکنش چین آگاهند.

نیروی دریایی هند نیز ناو‌های جنگی خود را در اقیانوس هند مستقر کرده است؛ یعنی «تنگه مالاکا» که چین از آنجا برای تردد به دیگر قاره‌ها استفاده می‌کند.

حدود دو ماه پیش میان نیرو‌های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا تنشی به وجود آمد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این تنش هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند.