هشدار سازمان ملل پیرامون بحران غذایی لبنان تا پایان سال

یکی از نهاد‌های مرتبط با سازمان ملل پیش‌بینی کرد به دنبال انفجار مهیب ماه گذشته بندر بیروت، نیمی از مردم لبنان تا پایان سال جاری میلادی در معرض بحران غذایی قرار گیرند.

اخبار بین الملل- در بیانیه «کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیای غربی سازمان ملل » در همین راستا آمده است: «احتمال می‌رود تا پایان سال جاری میلادی بیش از نیمی از جمعیت لبنان با خطر عدم امکان دسترسی به مایحتاج اولیه روبرو شوند. از همین رو باید تدابیر فوری برای جلوگیری از بحران غذایی اتخاذ شود.»

همچنین این نهاد خواستار بازسازی سیلو‌های بندر بیروت از سوی دولت لبنان شد.

این کمیسیون همچنین گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم تورم سالانه لبنان در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد برسد؛ این رقم در سال گذشته ۲. ۹ درصد بود.»

براساس آخرین اخبار تاکنون خسارات انفجار‌های ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ بیروت، ۱۹۰ نفر کشته، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و ۷۰ نفر ناپدید اعلام شده است.

این نهاد هشدار داد: از آن رو که لبنان ۸۵ درصد از مایحتاج غذایی خود را وارد می‌کند، نابودی سیلو‌های بیروت می‌تواند اوضاع کنونی را وخیم‌تر کند. افزایش هزینه واردات مواد غذایی رشد بیشتر قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت از همین رو مسئولان لبنانی برای جلوگیری از بحران باید سقف قیمتی برای مواد غذایی تعیین کنند و به تشویق فروش مستقیم از تولیدکنندگان داخلی بپردازند.