امارات به لیست «کشورهای پاک» تل آویو افزوده شد

در ادامه ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از توافق امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با این رژیم، کابینه تل‌آویو با گسترش لیست «کشورهای پاک» از ویروس کرونا، نام امارات را به این لیست اضافه کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، با تصمیم جدید وزارت بهداشت این رژیم، مسافران که از کشور امارات به فلسطین اشغالی می‌آیند دیگر نیازی به قرار گرفتن در قرنطینه اجباری ۱۴ روزه ندارند.

بر این اساس، تصمیم افزودن نام امارات به کشورهای عاری از ویروس کرونا تنها چند ساعت پیش از برخاستن اولین پرواز مستقیم از فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو به مقصد ابوظبی انجام شده است.

در این پرواز یک هیأت آمریکایی به سرپرستی کوشنر و یک هیأت اسرائیلی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حضور خواهند داشت.

دو هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

چندی پیش نیز یک شبکه صهیونیستی به نقل از مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که پیشرفت در مذاکرات عادی‌سازی روابط سودان با تل‌آویو حاصل شده و می‌توان انتظار امضای توافق در هفته‌های آینده را داشت.