منع آمد و شد در ایالت ویسکانسین همزمان با سفر ترامپ

اداره مرکزی پلیس شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین اعلام کرد تا پایان روز سه شنبه همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این ایالت، مقررات منع آمد و شد اجرایی می‌شود.

اخبار بین الملل- یکشنبه هفته گذشته پلیس شهر کنوشا به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله به نام «جاکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود هشت بار شلیک کرد و این موضوع خشم مردم این شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

اعتراضات در این شهر همچنان ادامه دارد. به همین دلیل اداره پلیس کنوشا با انتشار اعلامیه‌ای در حساب توئیتری خود نوشت: «بار دیگر تا پایان روز سه شنبه اول سپتامبر در شهر کنوشا مقررات منع آمد و شد اعمال می‌شود. مردم برای ایمنی خود باید در خانه‌های خود بمانند.»

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا قرار است روز سه شنبه اول سپتامبر به کنوشا سفر کند. تونی اورز، فرماندار دموکرات ویسکانسین در نامه‌ای از ترامپ خواست که در بازدید از این شهر تجدید نظر کند، اما دیر یکشنبه شب گفت که سفر رئیس جمهور طبق برنامه ریزی انجام خواهد شد.

اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی در این هفته در ویسکانسین و دیگر نقاط آمریکا پس از آن آغاز شد که پلیس شهر کنوشا یک جوان ۲۹ ساله به نام جاکوب بلیک را به ضرب ۸ گلوله فلج کرد. پلیس ادعا کرده است بلیک چاقو داشته و در مواجهه با نیروهای امنیتی مقاومت نشان داده است.

گفته می‌شود در اعتراضات در کنوشا دو تن دیگر کشته شدند. بیش از ۱۰۰۰ عضو گارد ملی برای کمک به ایجاد ثبات در کنوشا مستقر شده اند.