اصلاح طلبان و تشکیل ستاد انتخاباتی جو بایدن!

اخبار سیاسی- بازگشت آمریکا به برجام تیتر و خطی است که این روزها جریان لیبرال آمریکایی در داخل کشور دنبال می کنند. طرفداران ارتباط با آمریکا حالا در رسانه های خود به شکلی از جو بایدن حمایت می کنند که گویا ستاد انتخاباتی او را در ایران تشکیل داده اند.

به گزارش افکارنیوز، نکته اصلی در مطالب روزنامه های اصلاح طلب این است که اگر جو بایدن پیروز انتخابات شود به برجام بر می گردد، اما سوال اینجاست آیا واقعا دغدغه امروز کشور و مردم بازگشت آمریکا به برجام است؟ 

روزنامه سازندگی

مگر زمانی که آمریکایی ها در دوران اوباما برجام را امضا کردند به تعهدات خود در قبال این توافق نامه عمل کردند؟

چرا هنوز خوش بینی این عده از افراد به آمریکایی ها باعث شده انها پیش بینی کنند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می شود و با بازگشت به برجام اتفاقات خوبی برای ایران می افتد؟ این خیال خام تنها از یک تفکر نا صحیح بهره می گیرد.

برای نظام حاکمه آمریکا، ترامپ و جو بایدن و اوباما و بوش تفاوتی ندارد، تمام هیات حاکمه آمریکا دشمن درجه یک خود را ایران می داند زیرا آنها از اساس با انقلاب اسلامی مخالفند.

سالها ظرفیت کشور معطل امضای قرارداد برجام شد اما پس از امضا دیدیم که نه تنها آمریکایی ها بلکه اروپایی ها نیز به تعهدات خودشان در مقابل ایران عمل نکردند و با بدعهدی های مکرر بر همگان ثابت شد که راه پیشرفت کشور از توجه به ظرفیت داخلی می گذرد نه برجام.

روزنامه مردمسالاری

اگر چه به نظر می رسد اصلاح طلبان استراتژی دیگری را نیز در این خصوص دنبال می کنند. لیبرال ها مدل انتخاباتی بایدن- ظریف را کلید زده اند یعنی در آمریکا بایدن به پیروزی می رسد و در انتخابات 1400 نیز محمد جواد ظریف نامزد اصلاح طلبان در انتخابات شود.

دموکرات ها هم همچون جمهوری خواهان در آمریکا به دنبال فشار حداکثری بر مردم ایران هستند و تفاوتی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد.