رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا  آغاز می‌شود

 «مصطفی ادیب» مامور تشکیل دولت جدید لبنان فردا در دومین مقر ریاست جمهوری در عین التینه (به دلیل خساراتی که پس از انفجار مهیب بندر بیروت به ساختمان پارلمان وارد شد) رایزنی با روسای فراکسیون‌های پارلمانی را آغاز می‌کند تا آماده تشکیل دولت جدید شود.

اخبار بین الملل- طبق توافقات انجام شده در جریان رایزنی‌ها برای انتخاب مامور تشکیل دولت ٬ دولت جدید متشکل از 14 وزیر خواهد بود؛ مشروط بر اینکه وزراء از شخصیت‌هایی انتخاب شوند که به موفقیت و تخصص در کار در بخش خصوصی شهرت دارند و وابسته به هیچ حزب سیاسی نباشند.

همچنین برخی منابع اطلاعاتی از گزینه‌های در نظر گرفته شده برای پست‌های وزارتی خبر دادند، اما این گزینه ها ممکن است غافلگیرکننده باشد ؛ چرا که این انتخاب براساس مهارت و تخصص افراد صورت می‌گیرد و مانند دولت قبلی نیست. این منابع اعلام کردند که گزینه‌های مطرح شده برای تصدی پست‌های وزارتی به این شکل است:

« رائد شرف الدین» برای وزارت دارایی ، « سامر السعاده» برای وزارت ارتباطات، « مروان زین» برای وزارت کشور.

البته ممکن است در سایه تفاهمات و بحث ها میان جریان 8 مارس درباره وزارت انرژی و بهداشت تغییرات احتمالی صورت گیرد.

برخی منابع پیش بینی می‌کنند که تشکیل دولت بیش از ده روز طول نکشد تا پست‌های خالی در مرحله انتقالی پر شده و زمان آن از سال جاری میلادی فراتر نرود.

روز گذشته مصطفی ادیب با کسب اکثریت آرا مامور به تشکیل کابینه لبنان شده و همان ابتدا بر لزوم انجام اصلاحات و تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.