نقشه جدید پامپئو علیه ایران چیست؟

روح الله حضرت پور درباره سفر مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا به خاورمیانه گفت: این که کمتر از 90 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و وزیر امور خارجه دولت مستقر به خاورمیانه سفر می کند به خودی خود اقدامی عجیب و دارای پیام های سیاسی و نظامی روشن است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب با بیان این که آمریکا هنوز هم دست از تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران برنداشته است، گفت: اگرچه آمریکا به شکل بدی در شورای امنیت شکست خورد و اروپا نیز به صورت شفاف به آمریکا گفته است که در بازگرداندن تحریم ها تحت تاثیر فعال کردن مکانیسم ماشه با واشنگتن همراهی نمی کند، اما دولت ترامپ هنوز سعی دارد برای اعمال و اجرای این طرح یارگیری کند و حالا نیز به سراغ دوستان خود در منطقه امده است.

حضرت پور با بیان این که مشخصا با خروج آمریکا از برجام امکان فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توسط آمریکا وجود ندارد، تاکید کرد: واشنگتن می خواست ایران را منزوی کند اما نهایتا دریافت آن که منزوی می شود، خودش است. واشنگتن در صحنه بین المللی کاملا در انزوا قرار گرفته است.

وی نظارت بر عادی سازی روابط امارات عربی و رژیم صهیونیستی را از دیگر اهداف این سفر خواند و گفت: پامپئو سعی دارد در آستانه برگزاری انتخابات عادی شدن روابط دیپلماتیک بین امارات و اسرائیل را دستاوردی با میانجی گری دولت فعلی آمریکا معرفی کند تا بتواند شعارهایی با دستاوردهای دیپلماتیکبرای کمپین ترامپ فراهم گند در حالی که در واقعیت  بهبود روابط امارات و اسرائیل ناشی از آن است که اسرائیل یک بازار و شریک بالقوه مهم امارات است و اگرچه میانجی گری آمریکا در این بین نقش داشت اما اسرائیل بر اساس اهداف اقتصادی در این رابطه تلاش کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در آمریکا و در مجلس سنای این کشور حضور و فعال شدن وزیر خارجه در فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی اقدامی محکوم و مذموم است و رفتار دیگر پمپئو مبنی بر شرکت در کنفرانس حزب جمهوری خواه به صورت ویدئویی زمانی که در تل آویو مستقر بوده با واکنش های زیادی روبه رو شده است.