بیش از یک‌هزار قربانی در آمریکا طی 24 ساعت

طبق آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ دستکم یکهزار و ۶۵ مورد جدید، مجموع فوتی‌های ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۸۴ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

اخبار بین الملل- این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای دستکم ۴۳ هزار و ۷۱۳ نفر دیگر به کرونا در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت و مجموع مبتلایان به کروناویروس در این کشور به ۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد که پس از تقریباً دو روز کاهش آمار روزانه مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا، این آمار مجدداً روندی صعودی را در پیش گرفته است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۷۱ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر گزارش کرده است.

وبگاه «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرده است که ظرف یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به هفت میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۵۵ نفر و مجموع قربانیان آن در این کشور به ۲۰۷ هزار و ۹۵۱ نفر خواهد رسید.

طبق گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی، ایالت کالیفرنیا با ۷۱۵ هزار ۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۱۴۷ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در آمریکا محسوب می‌شود و نیویورک که زمانی در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون این بیماری همه‌گیر در ایالات متحده شناخته شده بود، هم‌اکنون با ۴۳۵ هزار و ۵۱۰ مورد ابتلا بعد از تگزاس و فلوریدا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان قرار دارد. با اینحال، نیویورک با ۳۲ هزار و ۹۶۶ مورد فوتی، همچنان بیشترین قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را به خود تخصیص داده است.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور این کشور حاضر به پذیرش ضعف عملکرد خود در کنترل این ویروس ناشناخته نیست و از هر تریبیونی استفاده می‌کند تا القا کند که دولت وی در مهار ویروس کووید-۱۹ عملکرد فوق العاده‌ای داشته است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۵ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۸۵۵ هزار و ۵۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ میلیون و یکهزار و ۵۳۱ نفر بهبودی یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار گرفته است و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۹۵۰ هزار و ۹۳۱ مورد ابتلا و ۱۲۲ هزار و ۵۹۶ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۶۶ مورد ابتلا و ۶۵ هزار و ۲۸۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.